کد مطلب: 

259272

بخش های اول و دوم سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد

شورای عالی فضای مجازی بخش های اول و دوم سند راهبردی ایران در این حوزه را ابلاغ کرد. بخش های اول و دوم سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی مصوب جلسه هفتاد و یکم شورای عالی فضای مجازی پس از استحضار مقام معظم رهبری، برای اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.
بخش های اول و دوم سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد

به گزارش سیتنا، این سند در افق ۱۴۱۰ در چهار بخش ارزش ها، چشم انداز، اهداف و راهبردها تنظیم شده است.

بنابراین گزارش، فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۱۰، فضایی در امتداد فضای واقعی، سالم، ایمن، مفید و پیشران پیشرفت سایر حوزه ها با تکیه بر ظرفیت درون زای کشور است.

همچنین براساس این افق، ایران در صحنه جهانی باید جزو قدرت های برتر سایبری با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل و استفاده صلح آمیز از فضای مجازی با مشارکت همه کشورها برای رفع حکمرانی کشورهای سلطه گر بر شبکه جهانی اینترنت و اصلاح آن با همکاری سایر کشورها باشد.

گفتنی است؛ بخش های اول و دوم این سند از طریق مطالعه استاد راهبردی و چشم انداز سایر کشورها در حوزه فضای مجازی، تحلیل وضع موجود و مطلوب، تحلیل اسناد بالادستی و اخذ نظر مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی و دستگاه های مرتبط با فضای مجازی کشور تنظیم شده که متن کامل آن به شرح لینک پیوست جهت مطالعه علاقمندان قابل مشاهده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-07-18 09:07

افزودن دیدگاه جدید