کد مطلب: 

259191

هشدار سازمان بهداشت جهانی: موارد روزانه ابتلا به کرونا در ایران تقریباً دو برابر شده است

سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اینکه موارد روزانه ابتلا به کرونا در ایران طی چهار هفته گذشته منتهی به ژوئیه (تیرماه) تقریباً دو برابر شده است. اعلام کرد که افزایش موارد ویروس کرونا در چندین کشور خاورمیانه می‌تواند عواقب ناگواری به همراه داشته باشد که با گسترش نوع دلتا و در دسترس بودن کم واکسن تشدید می‌شود.
هشدار سازمان بهداشت جهانی: موارد روزانه ابتلا به کرونا در ایران تقریباً دو برابر شده است

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که افزایش موارد ویروس کرونا در چندین کشور خاورمیانه می‌تواند عواقب ناگواری به همراه داشته باشد که با گسترش نوع دلتا و در دسترس بودن کم واکسن تشدید می‌شود.

پس از کاهش هشت هفته‌ای موارد و مرگ و میرها در منطقه مدیترانه شرقی، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که موارد ابتلا به کرونا به شکل قابل‌توجهی در لیبی، ایران، عراق و تونس افزایش یافته است. همچنین انتظار می‌رود در لبنان و مراکش نیز افزایش داشته باشد. هفته آینده کشورهای منطقه تعطیلات عید قربان را جشن می‌گیرند که به طور سنتی شامل اجتماعات مذهبی است. موضوعی که باعث می‌شود تا بیماری گسترش یابد.

دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نگران است که روند طغیان کنونی کووید -۱۹ ممکن است در هفته‌های آینده به اوج خود برسد که عواقب فاجعه باری به دنبال خواهد داشت. عدم رعایت اقدامات بهداشت عمومی و اقدامات اجتماعی و همچنین میزان پایین واکسیناسیون و گسترش انواع جدید، دلایل این موضوع است.»

این سازمان تونس را به‌عنوان کشوری با بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در منطقه و آفریقا معرفی کرد و خاطرنشان کرد که موارد روزانه در ایران طی چهار هفته گذشته منتهی به ژوئیه تقریباً دو برابر شده است.

در بیانیه آمده است که به طور کلی، تعداد موارد گزارش شده کرونا در منطقه مدیترانه شرقی که شامل پاکستان، افغانستان، سومالی و جیبوتی و همچنین کشورهای خاورمیانه است، از ۱۱.۴ میلیون نفر گذشته است. این گزارش افزود، بیش از ۲۲۳ هزار مرگ تا به حال گزارش شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-07-15 15:14

افزودن دیدگاه جدید