کد مطلب: 

258570

صندوق پژوهش و فناوری استان البرز افتتاح شد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: نگاه صندوق پژوهش و فناوری باید به شرکت‌های کوچکتر و نوپا باشد و سودآوری و افزایش سرمایه را جهت پویایی شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال کند.
صندوق پژوهش و فناوری استان البرز افتتاح شد

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت در حاشیه مراسم افتتاح صندوق پژوهش و فناوری استان البرز به عنوان چهل و هفتمین صندوق پژوهش و فناوری کشور با بیان اینکه  حدود 263 شرکت دانش بنیان مستقر در البرز داریم، گفت: اشکالی که این شرکت‌ها با آن مواجهه هستند، این است که نهادگاه زیست فناوری آن به دلیل مجاورت با تهران با تاخیر انجام شده است چرا که تهران باید نیازهای شرکت‌‌ها را برآورده می‌کرد.

وی افزود: فراهم آوردن نهادگاه زیست فناوری برای شرکت‌های بزرگ به راحتی انجام می‌شود اما این مورد برای شرکت‌های نوپا و کوچک آسان نیست. 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه امروز همه استان‌ها از صندوق پژوهش و فناوری برخوردار هستند، گفت: امیدواریم این صندوق در البرز موجب برکت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان باشد. البته گاهی تجربه برای راه‌اندازی صندوق مهم‌تر از کمک مالی است چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به هدایتگر دارند تا بتوانند به سوی بازاریابی و کسب و کار پیش روند.

وحدت بر نهایی کردن تسهیلات به صندوق پژوهش و نوآوری البرز جهت ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور، اعطای کمک بلاعوض از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز سودآوری صندوق تاکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاری مهم‌تر از تسهیلات است. بنابراین باید خط اعتباری یا هم‌سرمایه‌گذاری را برای شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل پیشرو اجرایی کنیم، به طوری که ساختمانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان درنظر گرفته شود و به ازای هر شرکت دانش‌بنیان، تا دو میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه 1300 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان البرز پرداخت شده است، اظهار کرد: نگاه صندوق پژوهش و فناوری باید به شرکت‌های کوچکتر و نوپا باشد و سودآوری و افزایش سرمایه را جهت پویایی شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی به ایام کرونا اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا با کمک شرکت‌های دانش بنیان، کمبود تجهیزات پزشکی احساس نشد و در حال حاضر هشت شرکت دانش بنیان در تولید محصولات خود به مرحله‌ای رسیده‌اند که آماده ورود به فاز سوم هستند تا محصول خود را معرفی کنند. بنابراین می‌توانیم از نظر تولید محصولات در حوزه سلامت جزو چند کشور دنیا باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-06-27 11:25

افزودن دیدگاه جدید