کد مطلب: 

257763

توجه ویژه صندوق نوآوری به صنایع خلاق در سال 1400

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری، گفت: در سال جاری برای توسعه صنایع خلاق و هویت‌ساز برنامه‌های ویژه تدارک دیده ایم و بر این اساس با مخاطبان و فعالان این حوزه ارتباط برقرار کرده ایم.
توجه ویژه صندوق نوآوری به صنایع خلاق در سال 1400

به گزارش سیتنا، بیست و ششمین رویداد آنلاین «دوشنبه‌های استارت‌آپی» تحت عنوان آفرینه با هدف جذب سرمایه در حوزه خلاق، صبح دوشنبه 10خرداد ماه با حضور پنج استارت‌آپ این حوزه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

دکتر مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری در این رویداد بر توجه ویژه صندوق نوآوری به حوزه خلاق تاکید کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری برای توسعه صنایع خلاق و هویت‌ساز برنامه‌های ویژه تدارک دیده است و بر این اساس با مخاطبان و فعالان این حوزه ارتباط برقرار کرده است. در این راستا 5 رویداد پیوند و یک فستیوال در حوزه صنایع خلاق با صندوق پژوهش و فناوری سپهر برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در رویدادهای گذشته صندوق نوآوری، به حوزه خلاق کمتر توجه شده بود و این در حالی است که اکوسیتم حوزه خلاق نیازمند جذب سرمایه برای تقویت توانمندی و اثرگذاری بیشتر است. بر این اساس یک رویداد دو روزه جذب سرمایه مورد نیاز برای ارائه استارت‌آپ‌های این حوزه تحت عنوان «آفرینه» با همکاری صندوق پژوهش و فناوری گیلان در حال برگزاری است و در کنار آن پنل‌های آموزشی مختلفی نیز طراحی شده تا اثرگذاری رویداد بیشتر شود.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، حوزه فعالیت استارت‌آپ‌های رویداد آفرینه را آموزش، گردشگری، مدیریت بازار و تبلیغات بیان کرد و گفت: بیشتر استارت‌آپ‌های این رویداد از سایر استان‌ها هستند بر این اساس رویدادهای گذشته دوشنبه‌های استارت‌آپی را با رویکرد محل استقرار بررسی کردیم و در 25 رویداد گذشته دوشنبه‌های استارت‌آپی حدود 62 درصد از استارت‌آپ‌ها از تهران و 38 درصد از سایر استان‌ها بودند.

وی در ادامه افزود: از منظر چرخه عمر نیز حدود 32 درصد از استارت‌آپ‌های رویداد جذب سرمایه در مراحل اولیه نیازمند سرمایه بذری بودند که 61 درصد از تیم‌ها نیاز به سرمایه سری A ، 3 درصد نیاز به سرمایه سری B و 4 درصد نیاز به سرمایه سری C داشتند. این نشان می دهد که رویدادهای دوشنبه‌‎های استارت‌آپی به درستی بخشی از چرخه عمر استارت‌آپ‌ها که بیشترین فراوانی را داشتند هدف‌گذاری کرده است.

بغدادی در پایان در مورد وضعیت 7 استارت‌آپ متقاضی جذب سرمایه در حوزه فین تک نیز گفت: رویداد هفته گذشته به حوزه فین تک اختصاص داشت و در طول این یک هفته 3 استارت‌آپ این رویداد در جریان دستیابی به سرمایه مورد نیاز خود هستند.

در ادامه این رویداد نیز دانیال سمیعی، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان بر تمرکز بر حوزه صنایع خلاق تاکید کرد و گفت: هنر خلاقیت و کشف کردن و رسیدن به دانسته‌های جدید در کسب وکارهای کنونی کمرنگ شده است و در آینده ما از مهارت فهمیدن به دلیل وجود کلان داده‌ها غافل می‌شویم. بر این اساس صندوق گیلان تلاش دارد تا ادبیات خلاقیت در کسب و کار را پیگیری کند زیرا در آینده خلاقیت موجب خلق ثروت می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور مقاله علمی زیادی تولید می‌شود اما فقدان خلاقیت در کسب و کار به شدت احساس می‌شود بنابراین در صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان یک برنامه بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در حوزه خلاق طراحی کردیم و قصد داریم دبیرخانه دائمی رویداد آفرینه را در زمینه صنایع خلاق در صندوق راه‌اندازی کنیم تا استارت‌آپ‌های این حوزه به صورت مداوم بتوانند ایده‌ها و محصولات خود را برای جذب سرمایه در سامانه مرتبط ارائه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-06-01 10:48

افزودن دیدگاه جدید