کد مطلب: 

257377

سقوط بازار رمزارزها؛ از قوانین چین تا اظهارات ایلان ماسک

ترس ناشی از قانون‌گذاری جدید چین بر بیت‌کوین و بیانیه‌ی سه سازمان دولتی حوزه‌ی بانکداری بر ارزهای دیجیتال، طی روزهای اخیر بازار رمزارزها را دستخوش ناآرامی کرده است؛ این تشویش‌ها ادامه یک‌سری مشکلات دیگر در بازار رمزارزها هستند که ایلان ماسک تاثیربه‌سزایی بر آنها داشته است.
سقوط بازار رمزارزها؛ از قوانین چین تا اظهارات ایلان ماسک

به گزارش سیتنا، بازار رمزارز در حال سقوط آزاد است. روز گذشته (چهارشنبه) ارزش این بازار ۲۵ درصد افت کرد. اگرچه این مشکل دلایل زیادی دارد، اما افت‌واخیر بیشتر مربوط به ترس ناشی از قانون‌گذاری در چین است که بازار را دستخوش ناآرامی کرده است.

این تشویش‌ها ادامه یک‌سری مشکلات دیگر در بازار رمزارزها هستند که ایلان ماسک تاثیربه‌سزایی بر آنها داشته است. صحبت‌های هفته‌ گذشته او بی‌تاثیر نبوده است. صاحب شرکت تسلا اعلام کرد که به‌ دلیل تاثیر رمزارزها بر گرمایش زمین از پذیرش آنها برای پرداخت قیمت خودروهایش معذور است.

این تحولات پس از آن رخ دادند که شاهد رشد چشمگیر قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها بودیم. حتی بعد از مشکلات اخیر هم قیمت بیت‌کوین همچنان بالاست و یک سوم رشد آن در سال ۲۰۲۱ بوده است که این به تنهایی نشان از رشد چشمگیراین رمزارز دارد.

اما به‌نظر می‌رسد در طول این هفته هنگامی که چین اعلام کرد قانون جدیدی در مورد بیت‌کوین وضع خواهد کرد بازار این رمزارز شاهد ثبات نسبی بود.

سه سازمان دولتی که انجمن بانکداری چین هم یکی از آنهاست بیانیه‌ای صادر کردند که به تعبیر بسیاری خبر از تصویب قانون‌های بیشتری در مورد رمزارزها دارد.

آنها اعلام کردند که ارزهای دیجیتال «واقعی» نیستند و «و نمی‌توان و نباید از آنها به عنوان پول رایج در بازار استفاده کرد».

این بیانیه‌ مشترک هشدار داد که «فعالیت‌های محتکرانه» در بازار ارزهای مجازی، که در میان افت‌وخیز قیمت‌ها رخ می‌دهند، دارائی‌های مردم و «روند معمول اقتصاد و سرمایه‌گذاری را به خطر می‌اندازند».

به گفته‌ این بیانیه ارزمجازی واقعی نیست و نمی‌توان از آن به‌ عنوان پول حقیقی استفاده کرد. این سازمان‌ها معتقدند که موسسه‌های مالی نباید از رمزارزها در فعالیت‌های مالی‌شان استفاده کنند، در غیراین‌ صورت به زودی سرمایه و دارایی‌شان را از دست می‌دهند. سازمان‌ها آمادگی آن را داشته باشند که به زودی قانون‌های سفت‌وسختی در زمینه استفاده از رمزارزها تصویب خواهد شد.

این پیام هشداردهنده خطری پنهان برای بازار رمزارزها است: چین بازار بزرگی است و یکی از مشتر‌های مهم رمزارز است. هر سخت‌گیری می‌تواند منجر به کاهش میزان استخراج و مبادله رمزارزها شود و احتمال دارد مانع از ورودشان به جریان اصلی اقتصاد شود.

 تاثیر این برخورد ممکن است فقط به چین ختم نشود و کشورهای دیگر هم در تصویب مقررات سخت بر رمزارزها دنباله‌رو این کشور باشند. تعدادی از کشورهایی همچون بریتانیا که به‌ دنبال اصلاح بیشتر هستند در پی افزایش نظارت بر استفاده و تجارت رمزارزها هستند. تصویب قانون در چین می‌تواند تصویب قانون‌های دیگری را برای این ارزهای مجازی به‌ دنبال داشته باشد.

این تغییر و تحول‌ها منجر به افت شدید قیمت تمامی رمزارزها شده است. مهم‌ترین آنها چهارشنبه سقوط کردند و در بیشتر طول روز شاهد بازار منفی بودیم. قیمت و معامله این رمزارزها در کوتاه‌ترین مدت دستخوش تغییر می‌شوند و در نتیجه فروش ارزان و زیاد آن نیز می‌تواند منجر به جریان دوباره در بازار شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-05-20 16:44

افزودن دیدگاه جدید