کد مطلب: 

255846

دسترسی 164 روستای استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، گفت: امسال 87 سایت روستایی در استان احداث و ارتقا یافته است که دسترسی 164 روستای استان به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرده است و جمعیتی بالغ بر 16هزار خانوار روستایی را تحت پوشش قرار می دهد.
دسترسی 164 روستای استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سیتنا به نقل از به نقل از رواط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، جعفرمطلب زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با بیان اینکه یک هزار و 150 کیلومتر فیبرنوری در طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) طی برنامه شش ساله در نظر گرفته شده است،گفت: این طرح با هدف ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور اجرا می شود و تا کنون 110 کیلومتر توسط مخابرات منطقه اصفهان به عنوان مجری طرح اجرا شده است.

مطلب زاده با تاکید بر اینکه پهنای باند ورودی به استان اصفهان در یک سال گذشته با 320 گیگابیت افزایش و رشد 25 برابری نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید به ظرفیت1080 گیگابیت برثانیه رسیده است، تصریح کرد: پهنای باند خروجی استان با 300گیگابیت افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از 700 گیگابیت برثانیه رسیده است.

وی افزود: پهنای باند بین الملل استان اصفهان با رشد 40 درصدی نسبت به سال گذشته به 700 گیگابیت برثانیه افزایش یافته است و پهنای باند شبکه انتقال نیز با یک هزار و 223 گیگابیت برثانیه افزایش به یک هزار و 282 گیگابیت برثانیه رسیده است و با رشد 29 برابری نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید همراه بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای 20 خانوار استان گفت: امسال 87 سایت روستایی در استان احداث و ارتقا یافته است که دسترسی164 روستای استان به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرده است و جمعیتی بالغ بر 16هزار خانوار روستایی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: هم اکنون بیش از 99.6 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه دسترسی دارند و برای920 روستا از مجموع 935 روستای بالای 20 خانوار استان دسترسی به اینترنت پرسرعت فراهم شده است و این روستاها به یکی از سرویس های اینترنت پرسرعت ثابت و سیار دسترسی دارند، این در حالی است که تعهد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بخش بهره مندی 80 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان برنامه ششم توسعه از اینترنت پرسرعت بوده است و تلاش مجموعه ارتباطات در استان برقراری پوشش اینترنت پرسرعت روستای بالای 20 خانوار باقیمانده تا پایان سال است.

مطلب زاده با اشاره به توسعه خدمات اینترنت پر سرعت در شهرهای استان گفت: هم اینک 107 شهر استان با سه هزار و 355 سایت از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار و 26 کیلومتر از جاده های اصلی استان تحت پوشش اپراتور اول و چهار هزار و 10 کیلومتر نیز تحت پوشش اپراتور دوم قرار دارد، افزود: ضریب نفوذ اپراتور اول نیز نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید با رشد 36 درصدی به 97.35 و ضریب نفوذ اپراتور دوم با رشد 27 درصدی به 53.22 درصد رسیده است و همچنین تعداد مشترکین اینترنت پرسرعت ثابت و سیار در استان اصفهان شش میلیون و 48 هزار نفر است که از ابتدای دولت یازدهم با رشد 190 درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه پست بانک ایران برای گسترش بانکداری الکترونیکی  و کاهش شکاف دیجیتالی 62 دستگاه خودپرداز نصب کرده است، افزود: تمام اعتبارات لازم برای تهیه این دستگاه ها توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.

مطلب زاده همچنین از اتصال سه هزار و 481 مدرسه شهری و روستایی در استان به اینترنت رایگان در طرح هوشمندسازی مدارس خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و 168 مدرسه در مناطق روستایی و دو هزار و 313 مدرسه در مناطق شهری استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی افزود: بیش از 541 شرکت فناور در سه پارک علم و فناوری در استان فعالیت دارند و از مجموع 800 شرکت ثبت شده در سازمان نظام صنفی رایانه ای استان 368  مورد آنها فعال هستند که از این تعداد 120شرکت دانش بنیان هستند و همچنین هشت مرکز رشد و پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و سه شتاب دهنده در استان فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به فعالیت 270 استارت آپ در این استان گفت: با هدف حمایت از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات استان تاکنون هفت طرح از سازمان نظام صنفی و 11 طرح از شهرک علمی و تحقیقاتی برای دریافت تسهیلات تایید شده و در فاز اول 53600 میلیون ریال جذب اعتبار انجام شده است و در فاز دوم طرح از سازمان نظام صنفی 95900 میلیون ریال جذب اعتبار داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-03-30 11:37

افزودن دیدگاه جدید