کد مطلب: 

255552

فعالان بازارICT تهدید شیوع کرونا در یک سال گذشته را فرصت تبدیل کردند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: در سال شیوع گسترده ویروس کرونا، شرایط نسبتاً قابل قبولی برای دانش‌ آموزان و دانشجویان در بخش مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه برای دسترسی به خدمات آموزشی فراهم شد و برخی از کسب و کارهایی که در اثر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، فعالیت‌شان متوقف شده بود، بر بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات جانی تازه گرفتند.
دست‌اندرکاران حوزه‌ی صنعت، اپراتورها و فعالان بازارICT تهدید شیوع کرونا در یک سال گذشته را فرصت تبدیل کردند

به گزارش سیتنا، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در پیام نوروزی آورده است: روزهای پایانی سال ۹۹ با تمام فراز و فرودهایش در گذر است، سالی که با شیوع گسترده ویروس کرونا، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرایط متفاوتی مواجه شد. افزایش چند برابری ترافیک مصرفی مشترکین در شبکه اپراتورها و تغییر شیوه‌های سنتی ارایه خدمات آموزشی، درمانی، سرویسهای اجتماعی و انتقال آن بر بستر شبکه ارتباطی کشور، نقش رگولاتوری را در حوزه پاسخگویی به انتظارات جامعه پر رنگتر کرد.

وی افزد: انتظاراتی که ظرفیت‌های حوزه ارتباطات، پیش از این، برای مواجهه با آن توسعه پیدا نکرده و سازماندهی نشده بود. اما، دست‌اندرکاران حوزه صنعت، اپراتورها و فعالان بازارICT این تهدید را در طی یک سال گذشته با ارتقای ظرفیت‌های موجود به فرصت تبدیل کرده و از محک آزمون دشوار شرایط پیش‌بینی نشده، سربلند بیرون آمدند.

وی ادامه داده است: در این مسیر دشوار، شرایط نسبتاً قابل قبولی برای دانش‌ آموزان و دانشجویان در بخش مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه برای دسترسی به خدمات آموزشی فراهم شد و برخی از کسب و کارهایی که در اثر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، فعالیت‌شان متوقف شده بود، بر بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات جانی تازه گرفتند. علیرغم همه موانع، پایداری ارتباطات تضمین شد و خدمات عرصه ICT متناسب با زیرساختهای موجود، به شکل مطلوب به کاربران ارایه شد. بی‌تردید طی این مسیر دشوار بدون تلاش، همراهی و مشارکت همه دست‌اندرکاران و فعالان بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان‌پذیر نبود.

وی در پایان افزوده است: در آستانه سال نو، از تلاشهای ارزشمند و خستگی ناپذیر همه همراهان و همکارانم در خانواده بزرگ ارتباطات کشور قدردانی می‌کنم و امیدوارم بذرهای امیدی را که کنار هم بر بستر پر ظرفیتICT نشاندیم، در سال جدید به ثمر برسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-03-17 17:57

افزودن دیدگاه جدید