کد مطلب: 

255543

اشتغالزایی بیش از یکصد نفر در حوزه اقتصاد دیجیتال

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منجر به فراهم شدن زمینه اشتغال برای 115 نفر در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال جاری شد.
اشتغالزایی بیش از یکصد نفر در حوزه اقتصاد دیجیتال

به گزارش سیتنا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از حامیان فعالان و افراد دارای ایده و تخصص در حوزه‌های فناورانه است. بر همین اساس نیز تلاش‌های خود را به حوزه اشتغالزایی و حمایت از اتصال زنجیره ایده به بازار معطوف کرده کاری که اولویت همه ستادها است و نتایج و دستاوردهای قابل قبولی برای این نهاد به ثبت رسانده است.

امسال اجرای این مدل حمایتی در ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز منجر به فراهم شدن زمینه اشتغال برای 115 نفر در این حوزه شد. تحقق این امر هم در پیوست با برگزاری 50 بوت‌کمپ‌ تخصصی، حمایت از شکل‌گیری 8 مرکز نوآوری و بیش از 25 شتاب‌دهنده به ثمر نشست. رویدادهایی که منجر به آموزش و مهارت افزایی حدود 600 نفر در سال 99 شد.

این ستاد برنامه‌ای تدوین کرده است و در قالب آن از فعالیت‌های ترویجی و کاربردی کردن پژوهش‌ها و اقدامات حمایت می‌کند. این کار با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و گسترش فضای استارتاپی این حوزه انجام می شود. ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی جهت‌دهی به تامین مالی نوآوری برای حمایت فناوری های مرتبط با این صنعت و اجرای پروژه های پرچمدار را به هدف قرار داده است. نتیجه این تلاش ها هم اجرایی شدن بیش از 33 پروژه پرچمدار و زیرساختی در حوزه فناوری‌های نوظهور دیجیتال و 25 پروژه راهبردی و داخلی است.

کاری که با کمک و استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان، مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی و تجربیات و ظرفیت‌های بین‌المللی به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-03-17 14:33

افزودن دیدگاه جدید