کد مطلب: 

255412

تبدیل فناوری به صنعت نوآورانه با خلق جریان دانش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در دانشگاه آزاد معتقدیم که با خلق جریان دانش با اولویت اقتصادی، اجتماعی و فناوری می‌توان فناوری را به صنعت نوآورانه تبدیل کرد.
تبدیل فناوری به صنعت نوآورانه با خلق جریان دانش

به گزارش سیتنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، در رویداد استارت‌آپی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که چهارشنبه 20 اسفند ماه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، بر تغییر رویکرد این دانشگاه از اجتماعی به سمت استفاده از فناوری تاکید کرد و گفت: رویکرد دانشگاه آزاد در چند سال اخیر به سمت ایجاد اشتغال، تامین زندگی و موثر بودن برای بروز استعداد جوانان تغییر کرده است. رویکرد سابق دانشگاه آزاد اجتماعی و با نگاه تاثیرگذاری در زیست‌بوم اجتماعی کشور بود اما در حال حاضر دانشگاه آزاد معتقد است با خلق جریان دانش با اولویت اقتصادی، اجتماعی و فناوری می‌تواند فناوری را به صنعت نوآورانه تبدیل کند.

طهرانچی در ادامه افزود: انسان‌ها و سیستم‌ها باید تحولات و تغییرات را درک کنند و مجموعه‌ای زنده خواهد ماند که برای درک تحولات، پاسخ سریع داشته باشد و گرنه رو به فنا می‌رود. استارت‌آپ‌ها هم زمانی موفق خواهند بود که چابک باشند و پاسخ سریع داشته باشند به‌طوری‌که شاهد بودیم با وجود شرکت‌های داروسازی بزرگ در جهان، استارت‌آپ‌ها در زمینه تولید واکسن موفق شدند زیرا از سرعت و پویایی بالایی در برابر تغییرات برخوردارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان پشتوانه مالی دانشگاه آزاد در اجرای طرح‌های فناورانه خاطرنشان کرد: سرای نوآوری در قالب بازار فناوری نیازمند یک پشتوانه مالی است که حمایت صندوق نوآوری به این امر کمک می‌کند و بانک تجارت همراه جدید ما در این عرصه خواهد بود. با این اوصاف شتاب‌دهنده دانشگاه آزاد می‌تواند در زیست‌بوم فناوری کشور شرایط بهتری را برای فناوری رقم بزند.

سرای نوآوری در قالب بازار فناوری نیازمند یک پشتوانه مالی است که حمایت صندوق نوآوری به این امر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیانی می‌ماند که نوآفرین باشد و سرعت پاسخگویی آن بالا باشد، ادامه داد برای تسخیر آینده، دوره مدیریت واکنشی، مدیریت سکون و مدیریت اصلاحی گذشته است و ما به دوران تحول‌پذیر و خلق و آفرینش آینده نیاز داریم؛ همچنین به اقتصادی نیاز داریم که با علم و فناوری پیوند خورده باشد.

تفاهمنامه صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد

در حاشیه رویداد استارت‌آپی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، دو تفاهم‎نامه همکاری، اولی بین صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد و همچنین تفاهم نامه دیگری به صورت سه‌جانبه بین صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه آزاد اسلامی و بانک تجارت امضا شد.

تفاهم‌نامه اول که به منظور همکاری در توسعه فناوری‌ها، محصولات و خدمات فناورانه برای رفع نیازمندی‌های راهبردی بنگاه‌های صنعتی، عارضه‌یابی فناورانه، تقویت ارتباط ذی‌نفعان زیست‌بوم‌های نوآوری منطقه‌ای و ایجاد شبکه‌ و خوشه‌ فناورانه و نوآورانه، تأمین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری ‌و در نهایت  برگزاری رویدادهای ترویجی و شبکه‌سازی و تبادل فناوری منعقد شد بین دکتر علی وحدت از صندوق نوآوری و شکوفایی و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.

تفاهمنامه صندوق نوآوری، بانک تجارت و دانشگاه آزاد

همچنین یک تفاهمنامه سه‌جانبه دیگر به منظور تامین مالی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید دانشگاه آزاد اسلامی برای خرید کالای آماده و ساخت کالاهای مورد نیاز(لیزینگ) پروژه‌های دانشگاه آزاد از محل منابع داخلی بانک و همچنین گشایش اعتبار اسنادی داخلی مدت‌دار بر اساس سازوکار و شرایط مندرج در تفاهمنامه، میان صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک تجارت و دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید. این تفاهمنامه بین دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، رضا دولت آبادی رییس بانک تجارت و دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2021-03-13 09:48

افزودن دیدگاه جدید