کد مطلب: 

255405

صدها سرور پست الکترونیک در بریتانیا هک شد

هکرهایی که ادعا شده است با چین در ارتباط هستند، در چارچوب یک کارزار جهانی، صدها شرکت بریتانیایی را هک کرده‌اند و بیش از ۵۰۰ سرور پست الکترونیک در بریتانیا هک شده است
صدها سرور پست الکترونیک در بریتانیا هک شد

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، شرکت ای‌ست که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند گفته است بیش از ۵۰۰ سرور پست الکترونیک در بریتانیا هک شده است و بسیاری از شرکت‌ها خبر ندارند که هک شده‌اند.

دولت‌ها در سراسر جهان به سازمان‌ها هشدار داده‌اند تا سیستم‌های خود را ایمن کنند. اما برخی از کارشناسان می‌گویند شاید برای چنین کاری دیگر خیلی دیر باشد، چون حداقل ۱۰ تیم هکری از هرج و مرج موجود استفاده می‌کنند.

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا و مقام‌های آمریکایی در باره هک اخیر هشدار داده‌‌اند.

بریتانیا گفته است در حال ارزیابی وضعیت شرکت‌های این کشور است.

مرکز سایبری نروژ هم در حال بررسی امنیت شرکت‌های این کشور است و به شرکت‌هایی که امنیت شبکه‌های آنها زیر سوال است به طور مستقیم هشدار می‌دهد.

جریان هک اولین بار توسط مایکروسافت در تاریخ ۲ مارس اعلام شد و این شرکت یک گروه هک تحت حمایت دولت چین به نام هافنیوم را مقصر دانست.

مایکروسافت گفت این گروه از چهار تکنیک هک که تا کنون استفاده نشده بود برای نفوذ به سیستم پست الکترونیک شرکت های آمریکایی استفاده کرده است.

مهاجمان سیستم پراستفاده مایکروسافت اکسچنج سرور را که توسط شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های مختلف در سراسر جهان استفاده می‌شود، هدف قرار دادند.

مایکروسافت برای مقابله با این هک، از مشتریان خود خواست تا نرم افزارهای خود را به روز کنند تا بتوانند از خود در مقابل این هک مراقبت کنند.

گزارش شده ده‌ها هزار شرکت و سازمان ممکن است هدف قرار گرفته باشند.

به گفته محققان امنیت سایبری در شرکت ای‌ست، هم اکنون ۱۰ گروه مختلف هکری به طور فعال از آسیب پذیری نرم افزاری "حمله روز صفر" برای هدف قرار دادن شرکت ها در ۱۱۵ کشور مختلف استفاده می‌کنند.

محققان سایبری در شرکت FireEye هم گفته‌اند چندین گروه را که احتمالا در چین مستقر هستند شناسایی کرده‌اند که از چنین آسیب پذیری‌هایی در نرم افزارها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1.1 (36 رای)
سیتنا 1
2021-03-12 22:44

افزودن دیدگاه جدید