کد مطلب: 

255332

اقتصاد مقاومتی در فضای بدون مشارکت محقق نخواهد شد

«یقینا رونق تولید، جهش تولید و تولید پایدار و در نهایت توسعه پایدار که خود برآیند انگاره‌های مختلف توسعه است، در این شرایط خاص، بدون حمایت حاکمیت و بدون حضور واقعی و نه نمایشی ارکان دولت و بخش های نیمه دولتی، میسر نخواهد بود».
اقتصاد مقاومتی در فضای بدون مشارکت محقق نخواهد شد

به گزارش سیتنا، دکتر داوود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در سرمقاله شماره 66 ماهنامه نسل چهارم نوشت:

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹) در حالی برگزار شد که به نماد ایستادگی و همبستگی مدافعین اقتصادی حوزه ICT در مقابله با تحریم مبدل شد. مقام معظم رهبری در چند  سال گذشته، نام گذاری سال ها را با محوریت و کلید واژه تولید و رونق تولید و در سال جاری با نام جهش تولید، نه صرفا به عنوان یک نام، بلکه به عنوان یک اقدام اساسی در مقابل تحریم ها، در دستور کار دولت قرار داده و بر این اساس سال 99 به نام سال جهش تولید مزین شد. متاسفانه آن چیزی که در عمل و در سال های گذشته شاهد آن بوده‌ایم عدم همگرایی بخش هایی از بدنه اجرایی و نهادهای تاثیرگذار چه به صورت دولتی و چه به صورت خصوصی بوده که در این میان همواره متضرران اصلی، قشر زحمتکش و بدنه کارگری و مولد کشور بودند که در سال های گذشته در کسوت مدافعین اقتصادی در مقابل تحریم های ناجوانمردانه ایستادگی نموده‌اند و به یقین فعالیت های درون‌زای اقتصاد کشور به آنان وابسته بوده است.

آن چیزی که مسلم است این موضوع است که ما در شرایط جنگ اقتصادی و جنگ نرم قرار داریم و تحریم های ظالمانه و علی الخصوص بانکی و عدم امکان توسعه فعالیت های اقتصادی ، تولید و ارایه خدمات را برای فعالان اقتصادی ما با مشکل روبرو نموده است، ولیکن یقینا در صورت حمایت دولت، نوید خودکفایی در آینده نزدیک وجود خواهد داشت.

اقتصاد مقاومتی در فضای بدون مشارکت محقق نخواهد شد

بدیهی است که نقش تشکل‌های مردم نهاد، اتحادیه ها و سندیکاهای صنفی در روند و جریان‌ سیاست گذاری‌ها از جمله اصول اولیه و استاندارد کلان خط و مشی های صنایع مختلف در کشورهای توسعه یافته دنیا، همواره عاملی انکارناپذیر و قابل توجه بوده است که نمونه ای از نمایش این اقتدار و دعوت به رزمایش اقتصادی در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹) متجلی شد که یقینا رهنمود و دستورات وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، تلاش های قابل تقدیر مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی، سندیکای صنعت مخابرات ایران و اعضای اتحادیه و سندیکای صنعت مخابرات ایران را می‌توان نوعی از این نمایش که از جنس همبستگی و مشارکت می باشد، دانست.

یقینا رونق تولید، جهش تولید و تولید پایدار و در نهایت توسعه پایدار که خود برآیند انگاره‌های مختلف توسعه است، در این شرایط خاص، بدون حمایت حاکمیت و بدون حضور واقعی و نه نمایشی ارکان دولت و بخش های نیمه دولتی، میسر نخواهد بود. بدیهی است که در این شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور، جلب اعتماد زیربخش‌های اجتماعی و مردم به قانون گذاران و بخش‌های دولتی و خصولتی می‌تواند برای برون رفت از بحران‌های حادث و استفاده از اراده محکم و باورهای راستین کشور به خودکفایی میهن عزیزمان  که همواره در عمل اثبات گردیده است، کارساز باشد و اقتصاد کشور را پویاتر سازد.

اقتصاد مقاومتی در فضای بدون مشارکت محقق نخواهد شد

در این راستا برای کاهش خودتحریمی، مداخله پیوسته نهادهای نظارتی برای اخذ نظرات سازنده قانونی و حقوقی بخش غیردولتی و نهادهای مردم نهاد به جهت رفع موانع و محدودیت ها در شرایط بحرانی کنونی بسیار ضروری و حائز اهمیت خواهد بود. عبور از بحران، نیازمند تسریع در اصلاح فرآیندهای قانونی منطبق با شرایط روز است که کمتر مورد توجه واقع شده است.

اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با همکاری سندیکای صنعت مخابرات ایران، حمایت صمیمانه اعضای خود به عنوان صاحبان واقعی این تشکل، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتاق بازرگانی ایران و وزارت صمت، آمادگی کامل خود را در اطاعت از  چشم انداز اقتصاد مقاومتی کشور اعلام نموده و آمادگی دارد تا پتانسیل کمیسیون‌ها و کارگروه‌های  تخصصی اتحادیه  که متشکل از متخصصان، نخبگان و کارشناسان خبره صنعت  ICT می باشد را در اختیار نهادهای قانون گذار و نهادهای اجرایی قرار دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-03-10 15:44

افزودن دیدگاه جدید