کد مطلب: 

255226

فیروزآبادی: مصوبه اخیر مجلس حتما بر قیمت اینترنت تاثیرگذار خواهد بود

دبیر شورای عالی فضای مجازی پیرامون مصوبه مجلس مبنی بر افزایش حق السهم اپراتورها گفت: مصوبه اخیر مجلس حتما بر قیمت اینترنت تاثیرگذار خواهد بود.
فیروزآبادی: مصوبه اخیر مجلس حتما بر قیمت اینترنت تاثیرگذار خواهد بود

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی، در حاشیه بازدید از مرکز مانیتورینگ همراه اول درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر افزایش ١٠ درصدی مالیات اپراتورهای مخابراتی، گفت: این مصوبه حتما بر قیمت بسته‌های اینترنت تاثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است؛ بر اساس مصوبه اخیر مجلس، حق‌السهم پرداختی شرکت‌های اینترنتی از سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

سه هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از این اقدام نیز به «صداوسیما» برای «نظارت» بر محتوای فضای مجازی به «شرکت مخابرات ایران» برای توسعه اینترنت خانگی برای «مقابله» و رقابت با اینترنت ماهواره‌ای SpaceX و همینطور تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص خواهد یافت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.7 (3 رای)
سیتنا 3
2021-03-07 12:37

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
معادل ده درصد از درامد اپراتور ها دریافت میشود و بعد بخشی از ان به شرکت مخابرات ایران داده میشود تا اینترنت ثابت را توسعه دهد . حال سئوال این است که شرکت مخابرات ایران خود یک اپراتور است آیا شرکت مخابرات این هم ده درصد میدهد اگر بله ده درصد کل درامد یا ده درصد درامد اینترنت کدام ؟ شرکت مخابرات ایران که خصوصی شده و تا کنون به تعهدات خود عمل نکرده دولت چگونه میخواهد بر هزینه این تخصیص کلان نظارت کند ؟ اپراتور های دیگر با این شرایط که به رقیب آنها کمک میشود چگونه با شرکت مخابرات ایران رقابت کنند. آنوقت ها که مخابرات دولتی بود مصوب شد تا به ازای هر خط تلفن که دایر میشود شرکت مخابرات 50 هزار تومان مالیات از متقاضیان بگیرد و در روستاها ها هزینه کند. 50 هزار تومانی ها راگرفتند و دفاتر مخابرات روستائی را که چند سال بود دایر بود صورت کرده و مدعی شدند که پنجاه هزار تومانی ها را آنجا ها هزینه کرده اند و این پول ها حیف میل شد و بخشی از ان هم به ... کارچاق کن که زمینه ساز این مصوبه بود رسید .بدون خساب و کتاب . حالا هم که خصوصی شده و اصلا قابل کنترول نیست و تنها عایدی این مصوبه حیف میل مشتی ... است .
ارسال شده توسط Anonymous در 18 اسفند 99 - 01:17

افزودن دیدگاه جدید