کد مطلب: 

254413

افزایش شکایات مخابرات منطقه گیلان در سال جاری

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۸۶۱ مورد شکایت از عملکرد مخابرات منطقه گیلان در سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) ثبت شده است، در حالیکه این رقم در همین بازه زمانی در سال گذشته ۹۵۸ مورد بوده است.
افزایش شکایات مخابرات منطقه گیلان در سال جاری

به گزارش سیتنا، پیمان قره‌داغی با اشاره به اینکه از میان شکایات ثبت شده، ۵۹۲ مورد مربوط به حوزه اینترنت و هزار و ۲۶۹ مورد مربوط به حوزه تلفن ثابت است، گفت: این آمار در سال گذشته ۲۹۴ شکایت در حوزه اینترنت و ۶۶۴ شکایت در حوزه تلفن ثابت بود.

وی درباره موضوعاتی که بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: در حوزه اینترنت بیشترین شکایات در سه حوزه عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب و تاخیر در نصب و راه‌اندازی سرویس است و در حوزه تلفن ثابت بیشترین شکایات ثبت شده نیز در مورد قطع ارتباط، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب و عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت‌نام شده است که تمام شکایات ثبت شده در این موارد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری با اشاره به اینکه براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، متوسط زمان پاسخگویی به شکایات باید ۱۰ روز باشد، بیان کرد: در حال حاضر میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در مخابرات منطقه گیلان بیش از ۲۵ روز است و متوسط زمان پاسخگویی در همه ماهها نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

قره‌داغی گفت: تعداد شکایات باز و در حال رسیدگی در ۹ ماهه سال ۹۹ در حوزه اینترنت ۴۸ مورد و در حوزه اینترنت ثابت ۲۰۰ مورد و تعداد شکایات پاسخ داده شده در حوزه اینترنت ۵۴۴ مورد و در حوزه تلفن ثابت هزار و ۶۹ مورد است. در مجموع در این بازه زمانی ۲۴۸ شکایت در دست بررسی بوده و هزار و ۶۱۳ شکایت رسیدگی شده است. در حالیکه در سال گذشته در مجموع هفت شکایت باز و در حال بررسی وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه تعداد شکایات تجدید نظر این منطقه از ۱۳۳ شکایت در سال گذشته به ۲۰۰ شکایت در سال جاری رسیده است، افزود: زمانی که کاربر از پاسخی که اپراتور (مخابرات) به شکایتش داده، راضی نشده باشد، می‌تواند تا ۷۲ ساعت بعد از دریافت پاسخ شکایت خود، درخواست تجدیدنظر نماید. سازمان نیز پاسخ ارسال شده را در چارچوب تعهدات پروانه اپراتور بررسی کرده و درصورت عدم انطباق جواب با تعهدات اپراتور، برای پیگیری و رفع مشکل اقدام می‌کند.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده درباره اقدامات رگولاتوری به منظور رفع مشکلات موجود در منطقه گیلان، عنوان کرد: با اشاره به اینکه یکی از وظایف رگولاتوری بالا بردن کیفیت خدمات و افزایش رضایت کاربران است، رگولاتوری عملکرد اپراتورها را در بخش ثبت و پاسخگویی به شکایات کاربران به صورت منطقه‌ای (مناطق نه‌گانه رگولاتوری) رصد و درصورت وجود مشکل با مدیران آن منطقه جلساتی به منظور برطرف کردن وضع موجود برگزار می‌کند. در حال حاضر نیز به دلیل وضعیت نامناسب منطقه مخابراتی گیلان در حوزه رسیدگی به شکایات کاربران جلسه‌ای با حضور مدیر منطقه مخابرات گیلان و رگولاتوری برگزار شده است.

رگولاتوری عملکرد اپراتورها را در بخش ثبت و پاسخگویی به شکایات کاربران به صورت منطقه‌ای (مناطق نه‌گانه رگولاتوری) رصد و درصورت وجود مشکل با مدیران آن منطقه جلساتی به منظور برطرف کردن وضع موجود برگزار می‌کند.

قره‌داغی در ادامه بیان کرد: در این جلسه به مخابرات استان گیلان، فرصت یک ماهه داده شده است تا با انجام اقدامات مناسب شکایات مربوط به حوزه دایری تلفن ثابت را به صفر برسانند. علاوه بر این، مخابرات منطقه گیلان یک ماه فرصت دارد تا با تقویت سامانه ۲۰۲۰ و افزایش نیروی متخصص در این حوزه، سطح کیفیت رسیدگی و پاسخگویی به شکایات کاربران را افزایش دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (1 vote)
سیتنا 3
2021-02-09 10:14

افزودن دیدگاه جدید