کد مطلب: 

254188

هوش تجاری در جهت افزایش درآمد و کاهش ریزش مشترکان اپراتورها

امروزه، فضای ارتباط از راه دور گسترده و پرتقاضا است. شرکت های خدمات مخابراتی باید بتوانند تقاضای گسترده ه و بی سابقه مناطق ارتباطی را برآورده ساخته و به مشتریانی که انتظار سرویسی سریع و مطمئن دارند، خدمات متمایز ارائه دهند. با ظهور اینترنت اشیا و گسترش استفاده از شبکه های بدون سیم (وایرلس)، شرکت های مخابراتی باید انبوهی از داده ها را مدیریت کرده، که البته در این مسیر با چالش های آشکار و البته فرصت های بزرگ مواجه می شوند.
هوش تجاری در جهت افزایش درآمد و کاهش ریزش مشترکان اپراتورها

به گزارش سیتنا، جمشید قضاتی، DBA (دکتری کسب وکار)، تحلیلگر و ونویسنده حوزه فناوری اطلاعات در مقاله‌ی ارسالی برای سیتنا نوشته است:

امروزه، فضای ارتباط از راه دور گسترده و پرتقاضا است. شرکت های خدمات مخابراتی  باید بتوانند تقاضای گسترده ه و بی سابقه مناطق ارتباطی را برآورده ساخته و به مشتریانی که انتظار سرویسی سریع و مطمئن دارند، خدمات  متمایز ارائه دهند. با ظهور اینترنت اشیا و گسترش استفاده از شبکه های بدون سیم (وایرلس)، شرکت های مخابراتی باید انبوهی از داده ها را مدیریت کرده، که البته در این مسیر با چالش های آشکار و البته فرصت های بزرگ مواجه می شوند.

با این حال، همیشه  هوش تجاری یا سیستم عامل های تجزیه و تحلیل داده ها به اندازه‌ی کافی برای ایجاد چنین داده های در دسترس و مفید، با سرعت در دسترس نیست. حداقل تا زمانی که هوش تجاری تات اسپات (ThoughtSpot) برای سیستم عامل های ارتباط از راه دور پدیدار شد. تات اسپات به چهار روش به ارائه دهندگان ارتباط از راه دور کمک می کند تا از داده های خود استفاده کنند.

1- قابلیت نظارت بهتر بر مشکلات شبکه و اطلاعات موقعیت مکانی؛

با داشتن مجموعه ای از ابزارها می توانند ویدئوهایی با کیفیت بالا و چارچوب های زمانی خاص با حجم بالا را مستقیما از اینترنت دانلود و استفاده کنند، و به هدف دقیق قبلی مسائل مربوط به شبکه رسیده و به جزئیات مربوط به وقفه و مشکلات  در خدمات به ارائه دهندگان ارتباط از راه دور کمک می کند تا مکان های خاصی را تقویت نمایند.
علاوه برآن، عرضه مورد انتظار 5G – که بافت پیوندی اینترنت اشیا خواهد بود – اهمیت بیشتری برای ارائه دهندگان ارتباط از راه دور قائل خواهد بود تا شبکه های خود را به واضح ترین شکل مشاهده نمایند.
سیستم های عامل مخابراتی هوش تجاری مانند تات اسپات می توانند به شرکتی که متداول ترین وقفه خدماتی را داشته یا مناطقی که بیشترین وقفه را تجربه می کنند یا حتی دستگاه هایی که احتمالا با بیشترین مشکلات روبرو می شوند اطلاع دهند.

2- حفظ مشتری فعال؛

هر چه محتوای دیجیتال بیشتری تولید شود، مجبور به استفاده از دستگاه های بیشتری می شویم که به معنای اعتماد بیشتر به خدمات با کیفیت است. اما مسئله ای نیست که تکنولوژی چگونه تکامل می یابد، همیشه شکایات مشتری وجود دارد مبتنی بر اینکه مشکلات باید زودتر از موعد حل شود تا زمان انتظار و پشتیبانی ضعیف کاهش یابد.
سیستم عامل هوش تجاری تات اسپات به ارائه دهندگان ارتباط از راه دور کمک می کند تا از فراوانی اطلاعات برای آگاهی از تصمیمات شان استفاده کنند. اعم از اینکه پیش بینی کنید چند نماینده پشتیبانی برای فصل تعطیلات پیش رو نیاز خواهید داشت، چه تعداد کارمند پشتیبانی فنی اندروید و آی اُ اس مشغول به کار باشند، تات اسپات این وضعیت را واضح می سازد. وقتی اطلاعات گسترده بسیار واضح ارائه شود، روند درک مشتری نیز آسان تر می شود همانند مقایسه قطعی خدمات در یک روز خاص توسط بخش مشتری یا دستگاه ها. در سطحی دقیق تر، نمایندگان حفظ مشتری می توانند خدماتشان را با بررسی رایج ترین شکایات مشتریان، یافتن آمار مربوط به شکایاتی که مشتریان بیشتر پشت خط تلفن منتظر مانده اند یا حتی شناسایی سوالاتی که نمایندگان از طریق ایمیل، بیشتر به آنها پاسخ داده اند، افزایش دهند.

3- درک بهتر پایگاه مشترک؛

داشتن یک پایگاه مشترک قوی بسیار خوب است، اما بدون داشتن برنامه ای برای درک بهتر نیاز مشتریان، فرصت های تقابل یا بیش فروشی و  خدمات مشتری متمایز تر از دست می رود.
ابزار هوش تجاری ارتباط از راه دور متکی بر هوش مصنوعی و پژوهش می تواند هر چیزی از دیدگاه های جزئی اشتراک به اشتراک تا روندهای درازمدت را براساس نرخ رشد مشترک یا منطقه با کدپستی فراهم کند در حالی که اشاره به داده های غیرمتعارف و ترسیم ارتباطات ی دارد که به سمت پیشبرد کسب و کار حرکت می کند. البته، تمام این مزایا به هدف اصلی کسب و کار یعنی کاهش ریزش مشتری کمک می نماید.

4- کسب درآمد از اینترنت اشیا؛

اینترنت اشیا به رشد و شتاب خود ادامه می دهد. فقط بین سال های 2016-2017، دستگاه های اینترنت اشیا، 31 درصد یعنی هشت میلیارد و چهارصد میلیون افزایش پیدا کرده است. اینترنت اشیا تا سال 2020، شامل30 میلیارد شی خواهد بود. یکی از راه هایی که شرکت های ارتباط از راه دور برای کاهش بازده اطلاعاتی ترتیب داده اند، تشکیل شرکت های اینترنت اشیا مانند خودروهای یکپارچه می باشد.
همانطور که فرصت های دیگری مانند ناوگان وسایل نقلیه یکپارچه، آموزش نیروی کار و تعهدات رسانه ای پیرامون مسائل موبایل ظهور پیدا کرده است. اشتراک های اینترنت اشیا بیشتری برای مدیریت ارائه دهندگان و اطلاعات بیشتری برای جمع آوری وجود دارد. برای اینکه شرکت های ارتباط از راه دور بدرستی اشتراکات اینترنت اشیا را تبدیل به سرمایه کنند، مقادیر اطلاعات زیادی که جمع کردند باید قابل دسترسی به موقع و درک آسان باشد. از آن جا که تات اسپات محاسبات حافظه داخلی را کاهش می دهد، از تعداد زیاد کاربرانی که سوالاتی برای پرسیدن دارند، کاسته و یافته ها را از طریق تصویرسازی درک آسان منتقل می کند، شرکت های ارتباط از راه دور می توانند درآمدهای زیادی داشته باشند.

بیاموزید که چگونه یک ارائه دهنده‌ی ارتباط از راه دور با استفاده از موتور تجزیه و تحلیل داده خودکار تات اسپات، ریزش مشتری را تا 750 درصد کاهش می دهد.  

کاهش ریزش مشتری تا 750 درصد بازگشت سرمایه؛

برای سازمان هایی که بدنبال سرمایه گذاری در بخش تجزیه و تحلیل  هستند، ارزیابی دقیق بازگشت سرمایه، یکی از مولفه های کلیدی برای رسیدن به موفقیت است. اخیرا، شرکت تحلیل گر، اویوم ریسرچ (Ovum Research)، ارزیابی بازگشت سرمایه انجام داده بر اساس این که چگونه یک شرکت مخابراتی از تجزیه و تحلیل مبتنی بر جستجو برای حل مشکل ریزش مشتریان خود استفاده کرده است.
این شرکت قصد داشت تا نگاه عمیق تری به مشکلات ریزش مشتری خود داشته باشد – سوالی که آنها بدنبال پاسخگویی آن بودند، چند نفر نبود بلکه چرایی آن بود. آنها با تات اسپات توانستند محیط خودکفایی فراهم کنند که همه قادر به انجام تجزیه و تحلیل مقدار زیادی داده بودند. از زمان اجرای تات اسپات، ریزش مشتریان آنها کاهش پیدا کرد و بازگشت سرمایه 750 درصدی داشتند.

در قسمت های بعدی  این مقاله به مسائل زیر پرداخته می شود:
- نکات مهم در زمان جستجوی راه حل تحلیلی
- نحوه انجام ارزیابی جامع بازگشت سرمایه با راه حل تحلیلی
- بازگشت سرمایه توسط مشتری از طریق تجزیه و تحلیل مبتنی بر جستجو

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.3 (18 رای)
سیتنا 1
2021-02-02 15:32

افزودن دیدگاه جدید