کد مطلب: 

253477

نقش مهم فضای مجازی و دیجیتال در ایجاد عدالت آموزشی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، فضای دیجیتال و بهره‌برداری از مزیت‌های بستر مجازی را زمینه‌ساز ایجاد عدالت آموزشی دانست.
نقش مهم فضای مجازی و دیجیتال در ایجاد عدالت آموزشی

به گزارش سیتنا، دکتر غلامرضا غفاری در مراسم رونمایی از سامانه مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور (باشگاه دانشجویان ایران) که در محل وزارت علوم برگذار شد، با تاکید بر اهمیت فضای مجازی و دیجیتال، از نقش مهم فضای مجازی و دیجیتال و آموزش‌های الکترونیکی در بحث ایجاد عدالت آموزشی سخن گفت.

وی با اشاره به تغییرات دنیا و ایجاد شکاف اطلاعاتی و فاصله دیجیتالی ایجاد شده یکی از پراهمیت‌ترین موارد از لحاظ دسترسی به فرصت‌ها را دسترسی به فضای دیجیتال و فعالیت‌های مجازی عنوان کرد.

دکتر غفاری در ادامه افزود: با توجه به شرایطی که به لحاظ شیوع بیماری کرونا با آن مواجه هستیم و به دلیل فواصل فیزیکی، امکان حضور تجمعات دانشجویی را نداریم؛ لذا استفاده از امکانات فضای مجازی و دیجیتال از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و باعث ایجاد عدالت آموزشی برای دانشجویان کشور می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر دغدغه‌هایی که در زمینه فعالیت‌های دانشجویی وجود داشت، تصریح کرد: برای آنکه دانشجویان سراسر کشور بتوانند از فرصت‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برخوردار شوند، مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و همکاران ما در دانشگاه مازندران و بابل سامانه‌ای را تعریف کردند که امروز در مرحله افتتاح سامانه‌ای با عنوان «مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور» هستیم که هدف از راه‌اندازی آن ایجاد توانایی‌ها و مهارت‌های لازم برای استفاده از شیوه‌های نوین علمی و ایجاد فرصت‌های بهره برداری و استفاده از ظرفیت‌ها برای جمعیت وسیع دانشجویی در سراسر کشور است.

وی در پایان سخنان خود از همکاری و مشارکت دانشگاه مازندران و بابل و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ایجاد این سامانه تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این نشست مهندس محمدهادی عسگری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تقدیر از همکاری دانشگاه مازندران گفت: پس از همه‌گیری بیماری کرونا، ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات کاملاً حس می‌شد و زیرساخت‌های نرم‌افزاری در دانشگاه‌ها ایجاد شد و شبکه ارتباطات دانشجویی شکل گرفت تا بخشی از نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در این سامانه تامین شود.

وی افزود: در حقیقت سامانه باشگاه دانشجویان ایران بر آمده از خود دانشجویان است که امیدواریم محل تعامل و کنشگری دانشجویان باشد و به حیات و پویایی نهاد علم و فناوری کمک کند.

در پایان این مراسم این سامانه توسط دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افتتاح شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-12 15:27

افزودن دیدگاه جدید