کد مطلب: 

228242

تلفن همراه در نقش کاتالیزور تحول دیجیتال

بستر تلفن همراه، تعامل با کاربر و سرعت تبادلات آنی را افرایش می دهد و با این همه گیری استفاده از موبایل بین کاربران، اپلیکیشن های موبایل، شما را در معرض دید و انتخاب همه قرار می دهند و مسیر خرید و پشتیبانی مشتریان و همینطور ارتباط موثر با تامین کنندگان را برای شما هموار می کنند.
تلفن همراه در نقش کاتالیزور تحول دیجیتال

به گزارش سیتنا، دکتر فرزانه غلام ابوالفضل، مشاور معاونت امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات، در یادداشت ماه شماره 44 (اردیبهشت ماه 98) ماهنامه نسل چهارم نوشت:

در هیچ دوره ای به اندازه امروز کسب و کارها در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر نبوده اند تا جایی که کسب و کارهای استقرار یافته نه تنها باید مرتبا به رصد رقبا بپردازند، بلکه حتی نمی توانند از نوظهورها در امان باشند واین روندی است که از توسعه فناوری نشات گرفته است.

توسعه فناوری ها و تحول دیجیتال همزمان فرصت و تهدیدی برای همه فعالان کسب وکار به وجود آورده تا با بکارگیری فناوری در ایجاد مدل های جدید کسب وکار امکان گسترش فعالیت خود را داشته باشند و با استقبال از تحول دیجیتال نه تنها به دیجیتال کردن سازوکارهای خود بپردازند، بلکه نوآوری دیجیتال را بکار گیرند.

اجزای بسیار حیاتی در تحول دیجیتال وجود دارد که شناخت، توسعه و بکارگیری آنها می تواند تهدیدهای این حوزه را به فرصت تبدیل کند که یکی از مهمترین این ابزارها بستر تلفن همراه است.

خاصیت ارائه خدمات همه گیر و مستقل از مکان و نفوذ بسیار بالای موبایل در همه بخش های بازار بهترین پلتفرم برای تحول را دراختیار صاحبان کسب وکار یا ایده  قرار می دهد. بستر موبایل امکان توسعه آسان و کم هزینه تر خدمات، یکپارچگی با سایر حوزه ها از جمله حوزه مالی (پرداخت و...)، قابلیت ارتباط تنگاتنگ و اختصاصی با مشتری و رصد رقبا را فراهم می کند.

بستر تلفن همراه، تعامل با کاربر و سرعت تبادلات آنی را افرایش می دهد و با این همه گیری استفاده از موبایل بین کاربران، اپلیکیشن های موبایل، شما را در معرض دید و انتخاب همه قرار می دهند و مسیر خرید و پشتیبانی مشتریان و همینطور ارتباط موثر با تامین کنندگان را برای شما هموار می کنند.

به عبارت دیگر فارغ از اینکه در مورد توسعه یک حوزه تجاری/صنعتی صحبت کنیم یا توسعه خدمات دولتی در بهداشت، آموزش و یا رفاه اجتماعی، بستر موبایل با بهبود تجربه مشتری در تعاملات، با افزایش بهره وری برای ایجاد ارزش افزوده یا کاهش هزینه و یا افزایش چابکی برای رسیدن سریع تر به بازار یا سرعت در خدمات دهی، می تواند بهترین انتخاب برای تحول دیجیتال باشد.

این قابلیت ها تا جایی مورد توجه قرار گرفته که برای اپراتورهای موبایل در تحول دیجیتال، کشورها هم نقشی کلیدی قائل می شوند. به عنوان نمونه ترک سل به  باز تعریف خود در قالب اپراتور دیجیتال پرداخته و از سال 2018 با چشم انداز «اپراتور دیجیتال» و شعار «ایجاد ارزش برای دقایق زندگی» ساختار ارتباطی و خدماتی خود راهم جهت با اهداف تحول دیجیتال ملی این کشورمتحول کرده وزیرساخت های ارائه خدمات را توسعه و در اختیار همه قرار داده است.

در نمونه ای دیگر، طرح ملی تحول دیجیتال اوگاندا کاملا بر مبنای قابلیت های موبایل با پروژه هایی نظیر mobile money و Cellular IoT بنا شده است، البته  اپراتورهای داخلی نیز در سال های اخیر با تغییر بنیادی در استراتژی بنگاهی خود و ایجاد ساختارهای قوی در حال حاضر فعالیت خوبی در ارائه زیرساخت های فناوری انجام داده اند.

با این وصف، بکارگیری توان اپراتورهای موبایل برای تحول دیجیتال، باید هم مورد توجه ویژه دولت و هم مورد توجه  فعالان تجاری/ صنعتی بخش خصوصی باشد و از سوی دیگر اپراتورهای داخلی نیز باید برای ایفای این نقش حیاتی در تحول دیجیتال همراه باشند.

شاید باید برای همراه های همیشگی نقشی جدید در همراهی را تعریف کرد که به ارتقاء اقتصادی/ اجتماعی کشور بیانجامد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-06 11:14

افزودن دیدگاه جدید