کد مطلب: 

214340

آموزش پاک کردن catch و Data اپلیکیشن‌ها برای رفع ایرادات

حتما برای شما هم پیش آمده که اپلیکیشنی را باز کرده و سریعا بدون دلیل مشخصی، بسته شود.
آموزش پاک کردن catch و Data اپلیکیشن‌ها برای رفع ایرادات

به گزارش سیتنا، با اجرای مجدد اپلیکیشن، ممکن است نتیجه مشابهی هم دریافت کنید. مطمئنا موارد و مشکلاتی باعث شده‌اند این ایراد ایجاد شود اما با پاک کردن اطلاعات اپلیکیشن یا حافظه کش این امکان وجود دارد که راهکاری ساده پیش روی شما باشد.

همان‌طور که در دیگر سیستم‌عامل‌ها شاهد هستیم، اندروید نیز اطلاعات خاصی را از اپلیکیشن‌ها در خود ذخیره می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات ورود به حساب کاربری و تنظیمات اعمال شده توسط شما است. از همین رو با اجرای اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام نیاز نیست تا هر بار، اطلاعات ورود به حساب کاربری را وارد کنید. این در حالی است که در برخی موارد، این اطلاعات ممکن است دچار مشکل شده و تبعاتی را به همراه داشته باشند.

دو دسته اصلی فایل برای هر اپلیکیشن تعریف شده که امکان پاک کردن آن‌ها وجود دارد. این دو دسته، کش و اطلاعات یا همان دیتاها هستند. فایل‌های Cache در واقع داده‌هایی هستند که به طور موقتی ذخیره شده یا به بیان دیگر، توسط اپلیکیشن‌ها دانلود شده‌اند. به عنوان مثال، زمانی که استریم موسیقی را در دستورکار قرار می‌دهید، اپلیکیشن ممکن است آهنگ‌هایی را پیش‌دانلود کند تا در زمان پخش آهنگ، وقفه ای را شاهد نباشید.

این فایل‌ها پس از این به عنوان دیتای کش ذخیره می‌شوند. پس از پاک کردن حافظه کش، اپلیکیشن مجبور خواهد بود فایل‌هایی را که برای استفاده موقت ذخیره کرده بوده، بار دیگر دانلود کند. به جز این مورد، مشکل و نقطه ضعفی وجود ندارد.

دیتای اپلیکیشن‌ها نیز در واقع داده‌های حیاتی هستند که توسط اپلیکیشن ذخیره می‌شوند. این اطلاعات شامل داده‌های مربوط به ورود به حساب کاربری، تنظیمات اپلیکیشن‌ها و موارد مشابه است. وقتی شما اطلاعات اپلیکیشنی را پاک می‌کنید، مثل آن است که برنامه را پاک کرده و بار دیگر آن‌را نصب کنید. به این ترتیب، هرآنچه توسط اپلیکیشن ذخیره شده، پاک خواهد شد. این راهکار، به نوعی بدترین روش ممکن برای رفع ایراد است. با وجود این، در صورتی که پاک کردن حافظه کش، اثرگذار نباشد، پاک کردن اطلاعات می‌تواند راهکاری جایگزین باشد.

نحوه پاک کردن حافظه کش و داده‌ها

در صورتی که مشکلی با اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌هایی از گوشی خود دارید، پاک کردن حافظه کش می‌تواند راهکار اول برای رفع ایراد باشد. به این منظور کافی است منوی تنظیمات را بازکرده و با رفتن به قسمت Apps & Notifications، مراحل را پی بگیرید. در صورتی که گوشی شما از اندروید اوریو یا نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کند باید گزینه See All Apps را انتخاب کرده تا لیست کاملی را مشاهده کنید. در غیر این‌صورت، می‌توانید فرایند جست و جو را برای یافتن اپلیکیشنی که مشکل دارد آغاز کنید.

با یافتن اپلیکیشن، اولین مرحله آن است که تمام نسخه‌های در حال اجرای برنامه را متوقف کنید. به این منظور کافی است گزینه Force Stop را لمس کرده و در پنجره‌ای که در مقابل شما قرار می‌گیرد، این عمل را تایید کنید.

با بسته شدن اپلیکیشن، کافی است گزینه Storage را انتخاب کنید.

از منوی استورج، گزینه Clear Cache را لمس کنید.

حالا اجرای مجدد برنامه را در دستورکار قرار دهید. در صورتی که مشکل همچنان پابرجا ست، می‌توانید مراحل بالا را بار دیگر تکرار کنید اما این‌بار گزینه Clear Storage یا Clear Data را انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات مربوط به برنامه، پاک خواهد شد.

بار دیگری که اپلیکیشن را اجرا می‌کنید، مانند زمانی که تازه برنامه را نصب کرده‌اید باید پیکربندی را در دستورکار قرار دهید اما به احتمال زیاد، این راهکار، مشکلات شما را رفع خواهد کرد.

در صورتی که روش‌های یادشده، به برطرف شدن مشکل کمک نکرد، این احتمال وجود دارد که بروزرسانی اشتباهی برای اپلیکیشن نصب شده، از سوی توسعه‌دهنده عرضه شده باشد. در این شرایط، بهترین راهکار آن است که گزارشی را برای توسعه دهنده ارسال کرده و امیدوار باشید که موارد برطرف خواهند شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-15 23:41

افزودن دیدگاه جدید