کد مطلب: 

205494

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در وزارت ارتباطات

"اگرچه مجموعه انتصابات 100 روز اخیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان دهنده‌ی استفاده از نیروهای جوان و فعال در بدنه‌ی مدیریت عالی وزارت ارتباطات و استفاده از مدیران باسابقه و بعضا بازنشسته به عنوان مشاوران مدیران جوان است، ولی انتظار می‌رود که این رویه عمومی شود و مشاوران باتجربه بتوانند با نظرات خود مدیران جوان را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یاری رسانند".
تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در وزارت ارتباطات

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، دکتر صمد صمدیانی، عضو هیات علمی دانشکده‌ی پست و مخابرات و مدیرعامل شرکت دانش پایه دانیال موج در یادداشت ارسالی برای سیتنا پیرامون "تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات" نوشت:

1) استفاده از مدیران بخش خصوصی در تصمیم گیری های کلان؛
یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی پویا شدن بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه تولید در جوامع پیشرفته است، لذا باید در سطح تصمیم‌گیری‌های کلان، مدیران بخش خصوصی موفق و فعال حضور داشته باشند تا بتوانند با ایجاد زیرساخت قوانین و مقررات، زمینه‌ی حضور فعال‌تر بخش خصوصی و مخصوصا تولید کنندگان جهت ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کنند.

در همین راستا یکی از اقدامات موثر 100 روز اول حضور جناب آقای آذری جهرمی انتصاب رئیس نظام صنفی رایانه ای کشور در کمیسیون  تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که می تواند نوید بخش اقدامی موثر در راستای پویایی بیشتر در بخش باشد.

واقعیت این است که در سیستم‌های بوروکراتیک کشورهای جهان سوم و در حال توسعه معمولا مدیران در پشت درهای بسته برای پویایی و تحقق سیاست‌های اقتصادی تصمیم گیری می‌کنند که قطعا به هیچ وجه کارا نخواهد بود.

به نظر اینجانب حضور یک نماینده از سندیکای صنعت مخابرات کشور به عنوان نماینده‌ی شرکت‌های تولیدی بخش ارتباطات کشور در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهگشای تصمیم‌گیری های کلان در زمینه‌ی تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش خواهد شد.

2) انتصاب مدیران معنقد به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل؛
متاسفانه تجربه نشان داده است هیچ‌گاه قوانین و مقررات الزام شرکت‌ها به استفاده از تولیدات داخل به تنهایی باعث استفاده‌ی بیشتر از محصولات بومی با کیفیت در شبکه‌ی ICT کشور نشده است؛
چرا که متاسفانه در سیستم بوروکراتیک کشور ما انقدر تبصره و ماده وجود دارد که اگر مدیران ارشد سازمان‌ها اعتقاد کلی به حمایت و استفاده از تولیدات با کیفیت نداشته باشند عملا نمی‌توان امیدی به ایجاد اشتغال در بخش تولیدی ICT کشور داشت.

از جمله شرکت‌هایی که در زمینه‌ی ایجاد اشتغال در بخش تولیدی ICT کشور می‌توانند بسیار کمک کنند شرکت مخابرات ایران است که سالیانه حدود چند هزار میلیارد تومان بودجه‌‌ی خرید تجهیزات ICT در اختیار دارد، لذا با توجه به خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران و حضور حدود 49 درصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب سهامداری این شرکت، می‌توان در سوق دادن شرکت مخابرات ایران به استفاده‌ی حداکثری از تولیدات داخلی با کیفیت موثر واقع شد.

3) استفاده حداکثری از نیروهای توانمند جوان در سیستم‌های کلیدی؛
اگرچه مجموعه انتصابات 100 روز اخیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان دهنده‌ی استفاده از نیروهای جوان و فعال در بدنه‌ی مدیریت عالی وزارت ارتباطات و استفاده از مدیران باسابقه و بعضا بازنشسته به عنوان مشاوران مدیران جوان است، ولی انتظار می‌رود که این رویه عمومی شود و مشاوران باتجربه بتوانند با نظرات خود مدیران جوان را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یاری رسانند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-19 15:15

افزودن دیدگاه جدید