کد مطلب: 

202091

رعایت حریم خصوصی در اپراتورها رمز اعتماد سازی در جامعه است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های شرکت پارس آنلاین، گفت: آینده ایران به سمت اینترنت اشیاء پیش می رود و هر شرکتی که در این مسیر حرکت کند، موفق می شود.
رعایت حریم خصوصی در اپراتورها رمز اعتماد سازی در جامعه است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های شرکت پارس آنلاین در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اشاره به پروژه های انجام شده این شرکت در حوزه اینترنت اشیاء، گفت: هر شرکتی که در حوزه اینترنت اشیاء سرمایه گذاری کند و در این حوزه سرویس بهتری ارایه دهد در ایران و در خارج از مرزهای کشور  نیز، می تواند موفق باشد.

وی با بیان اینکه اکنون توسعه بر بسترتکنولوژی امکان پذیر می‌شود، اظهار داشت: در انقلاب چهارم صنعتی ابزارهایی مانند اینترنت، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و دیتاهای بزرگ برای توسعه کشورها به کار می روند و ما نباید منتظر تحمیل این تکنولوژی ها به کشور باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: می توانیم با آماده سازی خود به استقبال یک تحول بزرگ در این حوزه برویم و دولت هم از شرکت های خصوصی که در این حوزه فعالیت کنند، حمایت می کند.

وی یادآور شد: موقعی زحمات در خصوص شبکه ملی اطلاعات معنا می یابد که مردم به این شبکه اعتماد کنند و حریم خصوصی شان حفظ شود.

وی رعایت حریم خصوصی در اپراتورها را موجب اعتماد سازی در جامعه دانست و گفت: هیچ دولتی در جهان به تنهایی نمی تواند در فعالیت های خود موفق باشد و باید با ایجاد بسترمناسب به همراه امنیت، زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند.

وی به راه اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در راستای سیاست شفاف سازی دولت، اشاره کرد و افزود: این سامانه ارتباط مردم با حاکمیت را به صورت شفاف، برقرار می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه آینده ایران به سمت اینترنت اشیاء پیش می رود، تصریح کرد: با فراگیر شدن اینترنت اشیاء شرکت های مختلف وارد این حوزه می شوند و ابزار و نیازهای آن در داخل تولید شده و مشاغل جدید ایجاد می شود.

وی رصد کردن شرایط، تحلیل داده ها و برنامه ریزی برای آن را از دیگر فواید اینترنت اشیاء دانست و گفت: این تکنولوژی در بخش کشاورزی و صنعت کاربرد دارد و دامنه آن می تواند در کل کشور گسترده شده و به راحتی  به کشورهای دیگر  نیز، منتقل شود.  

در این مراسم از پنج پروژه شرکت پارس آنلاین در راستای شبکه ملی اطلاعات، با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی، رونمایی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-18 15:53

افزودن دیدگاه جدید