کد مطلب: 

201936
معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

وزارت ارتباطات به دنبال یجاد زیربنای قانونی شفاف برای IOT است

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: نمی توان به IOT به عنوان یک مجری نگاه کرد بلکه نیاز است تا وزارت ارتباطات ابتدا زیربنای قانونی شفافی را ایجاد کند تا دیگران بر این مبنا حرکت کنند و با استانداردهای مطرح جهانی پیوند بخورند، البته باید در مواردی که به زیرساخت های کشور مانند پدافندغیرعامل مرتبط است، استانداردهای مختص خود را ایجاد کنیم.
وزارت ارتباطات به دنبال یجاد زیربنای قانونی شفاف برای IOT است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر امیر حسین دوایی مرکزی، در حاشیه‌ مراسم افتتاح کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء که به همت دانشکده پست و مخابرات و نظارت ITU در تهران در حال برگزاری است، در پاسخ به این سوال که آیا ساختمانی در ایران هوشمند شده است یا خیر؟ گفت: مساله هوشمندسازی ساختمان، تاریخچه طولانی تر نسبت به IOT دارد. آنچه که IOT را از اتوماسیون متمایز می کند، مساله جامعیت و تحویل همزمان همه اطلاعات است که به صورت چالشی در سراسر دنیا در حال انجام است و ما نیز آن را در برنامه های خود گنجانده ایم، اما این گونه نیست که بتوان IOT را به صورت پیاده شده در ایران داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر بعضی از شرکت‌ها و اپراتور تلفن همراه به دنبال IOT هستند که با مشکل پایلوت مواجه اند. بنابراین تا زمانی که دولت در این قضیه نقش محوری نداشته باشد و قوانین و مقررات لازم را روشن نکند، این بازار شکل نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه IPv6 اجازه می دهد تا حجم عظیمی از دیوایس‌ها شناخته شود، افزود: این روند در سراسر جهان مرسوم است و مقرر است تا پایان سال آینده IPv6 فعال شود. در این روند بحث امنیت، مهم ترین چالش پیش روست که شامل امنیت کابران، داده ها، زیرساخت های حیاتی، حریم خصوصی و حقوق بشر است که تنها زمانی به نتیجه نهایی می رسد که تمام کشورهای دنیا به نتیجه یکسانی برسند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اتحادیه اروپا اقداماتی در این خصوص انجام داده است که انتظار می رود این اقدام ابتدا در کشورهای اروپایی و آسیای شرقی اجرایی شود و سپس بتوانیم از تجربیات آن ها استفاده نماییم.

دکتر دوایی، در خصوص امکان مطابقت طرح اینترنت اشیاء با استانداردهای جهانی، خاطرنشان کرد: استانداردهای این طرح در حال ایجاد است؛ بنابراین نمی توان به IOT به عنوان یک مجری نگاه کرد بلکه نیاز است تا وزارت ارتباطات ابتدا زیربنای قانونی شفافی را ایجاد کند تا دیگران بر این مبنا حرکت کنند و با استانداردهای مطرح جهانی پیوند بخورند، البته باید در مواردی که به زیرساخت های کشور مانند پدافندغیرعامل مرتبط است، استانداردهای مختص خود را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-09 13:02

افزودن دیدگاه جدید