کد مطلب: 

200410

آغاز تفکیک ترافیک بین الملل از داخل، در شرکت مخابرات ایران

شرکت مخابرات ایران، در راستای اجرای مصوبه 237 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، موضوع تفکیک ترافیک داخلی از بین الملل را با ابلاغ به مناطق مخابراتی در سراسر کشور از روز شنبه 16 اردیبهشت ماه 1396 آغاز کرد.
آغاز تفکیک ترافیک بین الملل از داخل، در شرکت مخابرات ایران

به گزارش سیتنا، دکتر زارعیان ، معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، افزود: با اجرای این مصوبه در مناطقی که تفکیک ترافیک بین الملل از ترافیک داخلی صورت پذیرفته، قیمت تعرفه داخلی 50 درصد از تعرفه بین الملل ارزان تر محاسبه می شود.

وی افزود: مشتریانی که از سایت های ایرانی استفاده می کنند، می توانند با پرداخت هزینه کمتر از حجم اینترنت بیشتر استفاده کنند یا به عبارتی حجم اینترنت مصرفی آن ها دو برابر می شود.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات در مرحله اول، 200 سایت پرمراجعه ایرانی را مشخص کرده که با تفکیک ترافیک این سایت ها، هزینه مشتریان به نحو محسوسی کاهش می یابد.

وی افزود: این سایت ها، عموما سایت های خبرگزاری، علمی، ورزشی، بانک ها و سایت های سازمان های بزرگ و پرمخاطب را شامل می شوند.

دکتر زارعیان در مورد مزایای این طرح خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، سرعت دسترسی به سایت های داخلی افزایش یافته، سرعت دانلود اطلاعات بالاتر رفته و مشتریان نیز هزینه کمتری پرداخت می کنند.

گفتنی است؛ پیش تر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده بود برای مناسب‌سازی تعرفه انتقال برای اقتصادی شدن IXP و افزایش نسبت ترافیک داخل به خارج با اصلاح تعرفه دسترسی کاربران بر مبنای آن را در قالب مصوبه ۲۳۷ پیگیری و در جهت منطقی‌کردن تعرفه‌ها با سطوح درآمد مردم عملیاتی کرده است که با کاهش  ۵۰ درصد ی تعرفه ترافیک داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل این امر تحقق می یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-07 12:32

افزودن دیدگاه جدید