کد مطلب: 

200043

دسترسی برابر زنان و مردان ایرانی به اینترنت

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت ICT در جامعه، گفت: با استفاده از تکنولوژی های ارتباطی که وزارت ارتباطات می تواند در این حوزه موثر باشد، عدالت جنسیتی دست یافتنی می شود.
دسترسی برابر زنان و مردان ایرانی به اینترنت

به گزارش سیتنا، شهیندخت مولاوردی در همایش روز جهانی دختران و ICT، با اشاره به اینکه در دنیا شرایط کار و اشتغال تغییر کرده است و وضعیت ثابتی ندارد، گفت: با تغییر این وضعیت ما باید آمادگی لازم را برای بهره مندی از این شرایط بدست آوریم.

وی تاکید کرد: با ضریب بالای دختران و زنان در آموزش عالی و تخصصی بودن حوزه تکنولوژی های نوین و نقش آن در توانمند سازی زنان و دختران وهمچنین بهره مندی از فرصت ها و ایجاد شغل در این حوزه، ملزم به برنامه ریزی در این حوزه هستیم.

مولاوردی به ضریب بالای اینترنت و دسترسی برابر زنان و مردان در ایران اشاره کرد و آن را نوید بخش چشم انداز مثبتی در کار آفرینی و توسعه اقتصادی در جامعه عنوان کرد.

معاون رئیس جمهور درامور زنان و خانواده تاکید کرد: 17 درصد مدیران و روسای هیات مدیره شرکت های دانش بنیان را زنان تشکیل می دهند که 320 شرکت از 3 هزار شرکت دانش بینان را شامل می شود که تفاوت معنی داری است اما این خود یک حرکت امیدواره کننده در این حوزه است.

وی به ضرورت توجه به این ظرفیت در جامعه تاکید کرد و گفت: با استفاده از این تکنولوژی که وزارت ارتباطات می تواند در این حوزه بسیار موثر باشد، به تحقق عدالت جنسیتی کمک شود و تعادل جنسیتی که در همه حوزه ها و امور تحقق یابد و عدالت اجتماعی که عدالت جنسیتی یکی از زیر شاخه آن است، محقق شود.

مولاوردی تصریح کرد: در این زمینه پیش بینی های لازم در برنامه ششم توسعه شده است و با اولویت بندی مسائل زنان، سند برنامه ششم توسعه طوری تدوین شده است که قابلیت ارزیابی در انتهای این برنامه وجود دارد و از کلی گویی و آرمان گرایی در این حوزه در برنامه توسعه خودداری شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-25 08:54

افزودن دیدگاه جدید