کد مطلب: 

199367

تاثیر نمایشگرهای لمسی بر کم خوابی کودکان

محققان با انجام پژوهشی دریافتند که به ازای هر 25 دقیقه‌ای که یک کودک با دستگاه الکترونیکی بازی می‌کند، شش دقیقه از خوابش کم شده و همچنین این کودکان دیرتر به خواب می‌روند.
تاثیر نمایشگرهای لمسی بر کم خوابی کودکان

به گزارش سیتنا، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که استفاده مکرر کودکان از دستگاه‌های الکترونیکی سبب کمبود خواب در آنها شده و زندگی و سازگاری عاطفی و اجتماعی آنها را در سنین بالاتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این پژوهش که در انگلستان انجام شده نشان می‌دهد که 75 درصد از کودکان به صورت روزانه از لوازم الکترونیک با صفحه نمایش‌های لمسی استفاده می‌کنند. همچنین مشخص شد که 51 درصد از کودکان 6 تا 11 ماهه به طور روزانه از لوازم الکترونیکی استفاده می‌کنند.

این پژوهش که بر اساس 715 پاسخی که از والدین به دست آمد انجام شد، نشان می‌دهد که استفاده منظم و روزانه از این دستگاه‌ها در کودکان بین سنین 25 تا 36 ماهه 92 درصد افزایش یافته است.

محققان در این پژوهش دریافتند که به ازای هر 25 دقیقه‌ای که یک کودک با دستگاه الکترونیکی بازی می‌کند، شش دقیقه از خوابش کم شده و همچنین این کودکان دیرتر به خواب می‌روند.

متاسفانه میزان استفاده کودکان از گوشی‌های هوشمند والدین در سال‌های اخیر افزایش یافته که این امر بی‌خوابی را در میان آنها افزایش داده و تاثیرات منفی در زندگی آینده آنها خواهد داشت.

خواب نقش کلیدی در رشد کودکان داشته و همچنین بر سازگاری عاطفی و اجتماعی و دستاوردهای علمی، در زندگی آینده آنها تاثیر بسزایی دارد.

محققان می‌گویند که محبوبیت استفاده از دستگاه‌هایی با صفحه نمایش لمسی با کاهش میزان خواب در کودکان در ارتباط است.

البته ارتباط بین استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و کاهش میزان خواب در کودکان هنوز مشخص نیست اما واضح است که کمبود خواب آنها به دلیل تحریک بیش از حد مغز است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-18 12:23

افزودن دیدگاه جدید