کد مطلب: 

197993

نکته ای مهم که باید زمان خریدهای اینترنتی دقت کنید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی در برنامه زنده تبریزم، گفت: فیشینگ کپی دقیق رابط گرافیکی وب‌گاه بانکی است که با ورود کاربر به این صفحه قلابی و وارد کردن اطلاعات بانکی خود در این صفحه، این اطلاعات از سوی فیشرها به سرقت می‌رود.
نکته ای مهم که باید زمان خریدهای اینترنتی دقت کنید

به گزارش سیتنا، سرهنگ ‌محسن محمودی‌ در مصاحبه با برنامه زنده تبریزیم شبکه سهند بیان کرد:  با گسترش فضای مجازی در لایه‌های مختلف جامعه و همه‌گیر شدن این فضا در بین اقشار مختلف مردم مهم‌ترین اتفاق زندگی هرفرد که ازدواج است را به چالش کشیده است و در حوزه جنگ نرم‌، سرقت اطلاعات و نفوذ دشمن‌ به بنیان خانوادگی و تغییر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی از مواردی هستند که با ورود و گسترش فضای مجازی تاثیر پذیرند.
 
این مقام انتظامی افزود: بی‌اعتمادی یکی از عمده‌ترین آسیب‌هایی است که زندگی زوجینی را که به‌واسطه آشنایی در فضای مجازی با یکدیگر ازدواج می‌کنند، تهدید می‌کند چراکه همواره این دغدغه با آنهاست که «آیا همسرشان با افراد دیگری هم گفت‌وگو می‌کند. در نهایت به هم دیگر بی‌اعتماد می‌شوند، به خاطر این‌که تصور می‌کنند آیا قبلاً هم با کسی در ارتباط بوده یا نه و روانشناسان بر این باورند که نگاه پسر به عنوان همسریابی اینترنتی صرفاً نوعی سرگرمی است و معمولا این ازدواج‌ها نه همه آنها منجر به شکست یا شکست‌های عاطفی می‌شود.
 
وی در ادامه در خصوص آمار جرائم فضای مجازی در استان تصریح‌کرد: با توجه به مدت مشابه سال قبل در طول 11 ماهه گذشته 37 درصد جرائم فضای مجازی در استان متاسفانه افزایش یافته است که به این معنی نیست که کوتاهی دراین خصوص شده باشد و اقدامات پیشگیرانه بسیاری در سطح بالا در استان انجام شده است که یکی از آن برنامه‌های صدا و سیما‌، مدارس‌، دانشگاه‌ها، مساج‌، نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی دیگر در استان‌، دستگاه قضایی و ...‌ انجام می‌شود و فقط به دلیل گسترده بودن فضای مجازی جرائم رو به افزایش است که البته 98.22 درصد جرائم توسط افسران پلیس فتا با درایت و هوشمندی آنها کشف شده است.
 
سرهنگ محمودی در ادامه افزود: با توجه به همه گیر بودن‌، ابزارها‌، پتانسیل و ظرفیت‌های فضای مجازی افرادی سودجو به دنبال درآمد‌زایی با استفاده از بعضی مسائل مانند افزایش اعضا‌ء، مطرح بودن انجام می‌دهند اما باید در این بعد به صورت اجتماع محور نگاه کنیم و بهترین فیلترینگ‌ها خود کنترلی است که می‌توانیم از آن استفاده کرده در برابر این ابزار مقاومت کنیم.
 
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی توصیه‌هایی در مورد خرید‌های آخر سال کرد و گفت: شهروندان باید توجه کنند حتما در خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند و مراقب باشید هنگام پرداخت وجه خریداری شده به سایت‌های فیشینگ ارجاع داده نشوند. فیشینگ کپی دقیق رابط گرافیکی وب‌گاه بانکی است که با ورود کاربر به این صفحه قلابی و وارد کردن اطلاعات بانکی خود در این صفحه، این اطلاعات از سوی فیشرها به سرقت می‌رود و راه تشخیص سایت‌های فیشینگ در قسمت URL سایت کاملا واضح است و کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت https:// ذکر شده باشد.
 
وی درپایان گفت: در صورت هر گونه سوال در این خصوص و موارد مشابه شهروندان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir اطلاعات جدیدی را در خصوص جرائم سایبری دریافت نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-18 19:01

افزودن دیدگاه جدید