کد مطلب: 

197469
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

نظام های ممیزی و تعیین کیفیت، نشانه توسعه یافتگی حکومتی و ملی است

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم ششمین جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کیفیت را فراتر از استاندارد اعلام کرد و آن را برآمده از ابعاد اجتماعی، فرهنگی، علمی، تکنیکی، صنعتی و بهره وری دانست.
نظام های ممیزی و تعیین کیفیت، نشانه توسعه یافتگی حکومتی و ملی است

به گزارش سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروز آبادی، با اشاره به اینکه در دنیا نظام های ممیزی و تعیین کیفیت نشانه توسعه یافتگی حکومتی و ملی است، افزود: به خصوص درحوزه های نو با تکنولوژی پیچیده که مردم دانش و سابقه ای با اینگونه خدمات و کالاها ندارند، باید در این حوزه ها مراجع مربوط به آن حوزه مانند شرکت زیرساخت در حوزه تله کام کشور، برای تعیین کیفیت سرویس ها گام بردارند که خوشبختانه این کار از سال 90 شروع شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از توسعه و رشد کشور از محل بهره وری به دست می آید، تاکید کرد: برای 5 سال آینده پیش بینی رشد سالانه 8 درصدی در نظر گرفته شده است که با اطلاع از شاخص هایی واقعی موجود، تحقق آن نزدیک به ناممکن است و 2 درصد از این 8 درصد هم برای بهره وری دیده شده است و این در حالی است که بهره وری در ادامه کار کیفیت به دست می آید.

فیروز آبادی اضافه کرد: در هر کالایی و هر بازاری ، چه در تولید محدود با قیمت گران و چه تولید بالا و برای همه مردم بحث کیفیت مطرح است و باید به آن پرداخته شود .

وی با اعلام اینکه کیفیت فراتر از استاندارد است، افزود: آن چیزی که در موسسات استاندارد تعیین می شود، استاندارد یک محصول است اما کیفیت چند رشته ای است و برآمده از ابعاد اجتماعی، فرهنگی، علمی، تکنیکی، صنعتی و بهره وری است که از شاخص های بررسی کیفیت کالا می شوند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: کیفیت مقدمه توسعه بهتر است و علاوه بر موسسات استاندارد نیاز به توجه ویژه به کیفیت داریم و و امیدواریم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که با پیچیدگی و تنوع زیاد همراه است موسسات ممیزی و مسابقات کیفیت بتوانند به مردم در این حوزه کمک کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-11 21:49

افزودن دیدگاه جدید