کد مطلب: 

197443

سهم بخش غیر اخلاقی در استفاده از اینترنت زیر یک درصد است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ٢٠ درصد استفاده از اینترنت در کشور در جهت امور علمی مصرف می شود.، گفت: مابقی صرف دریافت خدمات ، اخبار و سرگرمی می شود.
سهم بخش غیر اخلاقی در استفاده از اینترنت زیر یک درصد است

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در دومین روز از سفر استانی خود به استان خراسان رضوی در شورای اداری شهرستان گناباد گفت: یک چهارم جمعیت گناباد را دانشجویان تشکیل می دهد که انتظار این است که دولت خدماتش را به این مردم و قشر فرهیخته بیشتر کند که با برنامه ریزی همکاران باعث شده که وضعیت زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات این شهرستان سرآمد بسیاری از شهرهای کشور شود که البته هیچ وقت نباید به این مقدار رضایت داد و باید همواره در دولت فکر کنیم که به این مردم عزیز در همه بخش ها بدهکاریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه معمولا قدر چیزی که نداریم را کمتر می دانیم، گفت: در منطقه زندگی می کنیم که بی ثباتی، ناامنی، اندیشه تکفیری و فعالیت های تروریستی را به شدت شاهدیم که با وجود رهبری هوشمند و همبستگی قوای سه گانه کشور و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در نهایت آرامش و ثبات به سر می بریم که اگر این امنیت را نداشتیم قدر آن را بهتر می دانستیم.

وی با اشاره به گستردگی جغرافیایی کشور و جمعیت هشتاد میلیونی مردم ایران افزود: رونق اقتصادی، اشتغال و بهبود معیشت مردم جدی ترین دغدغه دولت به شمار می رود و از ابتدا یکی از اهداف جدی این بود که توسعه اقتصادی را بوجود آورد و طبیعی است که اگر نگاهی به سیاست خارجی داشت به خاطر اقتصاد بود چون می دانستیم تحریم هستیم و امکان جابه جایی پول را نداریم و بازار صادراتی ما محدود شده و نمی توانیم رونق اقتصادی و اشتغال داشته باشیم.

وی با اشاره به باز شدن دروازه های کشورهای مختلف به روی بنگاه های کشور و رفع مسایل بین المللی تصریح کرد: رونق اقتصادی نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد و امسال با توجه به رفع تحریم ها و بازگشت صادرات نفت به زمان قبل از تحریم ها همه شاخص های اقتصادی مثبت شده که علامت خوبی برای آینده کشور است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است این اعداد در سر سفره های مردم خودنمایی نکند اما اقتصاددانان این علایم را به این جهت مثبت می دانند که می توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم که بر همین اساس امسال 700 هزار شغل ایجاد کردیم هرچند تعداد بیشتری وارد بازار کار شدند  و اگر این کار را نمی کردیم با انباشته شدن بیکاران مواجه می شدیم و برای رفع کامل بیکاری باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

دکتر واعظی انقلاب ایران را یک انقلاب فرهنگی دانست و اظهار کرد: باید برای هر کاری زیرساخت ها و پیوست های فرهنگی مورد توجه قرارگیرد و اگر توجه نکنیم ممکن است توسعه ما با کشورهای دیگری که به مسایل فرهنگی توجهی دارند فرقی نکند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دستگاه های متعدد مسوول در حوزه فرهنگی کشور از وزارت ارشاد، دفتر تبلیغات اسلامی و ... یاد کرد و گفت: این آماری که گفته می شود که ٢٠ درصد فعالیت ها در فضای اینترنت علمی است درست است ضمن اینکه باید اشاره کرد که مابقی به بخش های دیگر همچون خدمات، اخبار  و سرگرمی اختصاص دارد که به عنوان نظام به فعالیت سایت های غیر اخلاقی، ضد دین و ضد امنیت کشور حساس هستیم که همه آنها زیر ۵ درصد است.

وی به گزارش اخیری که دستگاه امنیتی مسوول این حوزه اشاره کرد و افزود: بر این اساس سهم بخش غیر اخلاقی در استفاده از اینترنت زیر یک درصد است و البته باید کمتر شود و نزدیک به صفر درصد برسد و در رابطه با نگاهمان به فضای مجازی باید تلاش کنیم که در خدمت توسعه کشور اشتغال و ارتقای علمی قرار بگیرد.

وی در مورد آخرین وضعیت زیرساخت ها در شهرستان گناباد گفت: شبکه انتقال گناباد بعد از دولت یازدهم 4 برابر و پهنای باند ٣ برابر شده است. ضمن اینکه مشترکین اینترنت این شهرستان ٣.۵ برابر شده است. علاوه بر آن ۴٨٠ کیلومتر فیبر نوری میان گناباد به تربت حیدریه و همینطور گناباد به قایم کشیده شده و ۶٠ روستا نیز به اینترنت پر سرعت  متصل شده اند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه گناباد از نظر زیرساختی بعد از مشهد مقدس بهترین وضعیت را دارد اظهار کرد: برای نسل سوم و چهارم که در این شهرستان به بهره برداری می رسد ١٢٨ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت پذیرفته و امیدواریم تا پایان دولت نسبت به آنچه تا الان رشد پیدا کرده هم شبکه انتقال و هم ظرفیت پهنای باند دو برابر شود و ١٧ روستای دیگر نیز به شبکه اینترنت پر سرعت متصل می‌شوند که ٢۶٠ میلیارد ریال دیگر سرمایه گذاری می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-10 20:44

افزودن دیدگاه جدید