کد مطلب: 

196430

اخذ مجوز پژوهشی مستقل دانشکده پست و مخابرات از وزارت علوم

رییس دانشکده پست و مخابرات، با تاکید بر عزم دولت در زمینه رفع نیاز به اشتغال جوانان به ویژه در حوزه فاوا، تربیت نیروی انسانی ماهر را زمینه ساز جذب سریع در بازار کار عنوان کرد و گفت: با توجه به این که نیروی کار ماهر، به راحتی جذب بازار کار می شود، دانشکده به دنبال تربیت نیروی کارشناس ماهر در موضوعات خاص و مرتبط با فاوا است.
اخذ مجوز پژوهشی مستقل دانشکده پست و مخابرات از وزارت علوم

به گزارش سیتنا، دکتر وحید یزدانیان در گفت و گو با روابط عمومی وزارت ارتباطات، با تاکید بر اهمیت جذب دانشجو در مباحث محوری حوزه ICT از جمله داده های عظیم، نسل پنجم تلفن همراه و اینترنت اشیا، گفت: زمینه جذب دانشجو در این حوزه ها فراهم شده و در حال رایزنی با زیرمجموعه های وزارت ارتباطات در خصوص جذب و تربیت دانشجوی کارشناسی ارشد در مباحثی هستیم که جای کار زیادی دارند.

یزدانیان با اشاره به تغییر محتوای آموزشی دانشکده جهت به روز شدن مباحث، تصریح کرد: با توجه به عملکرد خوب ما، زمینه پذیرش دانشجوی جدید دوره کارشناسی ارشد در آینده فراهم شده است.

وی همچنین به اخذ مجوز پژوهشی مستقل از وزارت علوم اشاره کرد و گفت: با مذاکره با وزارت علوم در دی ماه موفق به اخذ مجوز پژوهشی مستقل شدیم.

یزدانیان همچنین از دریافت گواهینامه ایزو تا پایان سال خبر داد و گفت: در پی اجرای پروژه استقرار نظام مدیریت یکپارچه (IMS) با همکاری و راهبری تیم مشاور «دانشگاه شهید بهشتی» ممیزی داخلی انجام و پس از اتمام دوره های آموزشی، مستندسازی و تدوین روش ها و دستورالعمل های اجرایی، مرحله پیاده سازی الزامات استانداردهای ISO9001:2015 (مدیریت کیفیت)، ISO14001:2015  (مدیریت زیست محیطی) و ISO18001:2007 (ایمنی و بهداشت) در بخش های مختلف صورت گرفته و در ادامه فرآیند ممیزی داخلی مطابق برنامه زمانبندی تدوین شده توسط مشاور پروژه و تیم ممیزی بیرونی، انجام می شود.

نقش آفرینی در منظومه آموزشی وزارت ارتباطات مبحث دیگری بود که دکتر یزدانیان به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به ورود فناوری های جدید، بحث آموزش تخصصی و به روز کارکنان مطرح است که دانشکده به عنوان زیرمجموعه وزارت ارتباطات رفع نیازهای آموزشی این مجموعه را وظیفه خود می داند و در این راستا، بر اساس نیاز مجموعه اقدام و در صورت نیاز از ارایه مشاوره های آموزشی نیز دریغ نخواهد کرد.

وی بر توجه دانشکده به موضوعات فناوری اطلاعات و پست علاوه بر مخابرات تاکید کرد و گفت: در خصوص موضوعات ICT ضمن برگزاری دوره های کوتاه مدت، با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، طراحی رشته های میان رشته ای حوزه IT، را انجام داده ایم که امکان اجرای آن در تمام دانشگاه ها وجود دارد.

رییس دانشکده پست و مخابرات ادامه داد: در زمینه پست هم بیش از یک ماه است که دوره های آموزشی مورد نیاز پست در زمینه فناوری اطلاعات را ارایه دادیم که در این مدت حدود 13 هزار نفر ساعت آموزش ارایه شده است.

یزدانیان از تدوین دوره کارشناسی پست و پست بانک نیز خبر داد و گفت: در کنار دوره کارشناسی پست و مخابرات سرفصل های کارشناسی پست بانک تدوین شده و درصدد هستیم در سال بعد در این مقطع دانشجو جذب کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-31 17:09

افزودن دیدگاه جدید