کد مطلب: 

196196

راه حل اشتغال از طریق استخدام دولتی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت، مردم، بخش خصوصی، رسانه ها و مبلغین برای فرهنگ سازی و آموزش اخلاق در فضای مجازی تلاش کنند، برجام را یک توفیق بین المللی دانست و گفت: عده ای به جای اینکه بر طبل برعهدی آمریکا بکوبند آن را بر سر هموطنان خود می زنند.
راه حل اشتغال از طریق استخدام دولتی نیست

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در جلسه ستاد مقاومتی استان ایلام صمیمیت و همدلی میان مسوولان استان را باعث حل مشکلات دانست و گفت: در آستانه سی و هشتمین سالگرد تاسیس انقلاب یادی می کنیم از امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب که نه تنها در ایران بلکه در جهان تحولی را آفریدند که دیگرانی که دورند قدر این انقلاب را بیشتر از ما می دانند.

وی همچنین با یادی از آیت الله هاشمی رفسنجانی، افزود: ایشان از سال 42 یار امام بودند و همه همت شان این بود که در خدمت امام و مقام معظم رهبری باشند و برای مردم کار کنند و انصافا مردم نشان دادند که قدرشناس و خدمت شناس هستند و در هر جایی که باید انسجام خود را نشان دهند این کار را انجام می دهند و اینکه خودشان تصمیم می گیرند و نمود جهانی  پیدا می کنند و شاهد بدرقه با شکوه بودیم و حتی در حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو نیز مردم قدرشناسی خود را از آتش نشانانی که برای نجات دیگران از جان خودگذشتگی کردند نشان دادند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا زمانیکه کشور حمایت و همبستگی مردم را دارند هیچ مشکلی بدون راه حل نمی ماند، اظهار کرد: اگر دولت در عرصه بین المللی و از جمله مذاکرات با کشورهای 1+5 توانستند با قوت بایستند و حمایت مردم و هوشمندی و هدایت مقام معظم رهبری باعث شد که طی سی ماه مذاکرات را بتوانند انجام دهند.

عضو دولت تدبیر و امید برجام را یک دستاورد ملی متعلق به همه مردم دانست و خاطرنشان کرد: همه کشورها وقتی توفیقی در عرصه بین المللی کسب می کنند آن را بدون جناحی کردن از آن مردم می دانند اما متاسفانه عده ای برای مسایل انتخاباتی آن را جناحی و آمیختن به مسایل انتخاباتی کردند.

وی با اشاره به اظهارات رییس جمهوری جدید آمریکا، اظهارات منفی وی را نشانه یک توافق خوب برای کشورمان است و تصریح کرد: مقام معظم رهبری به درستی اشاره کردند که اگر در مورد برجام صحبت می کنم در ارتباط بدعهدی  آمریکاست و دیپلمات های کشورمان امین مردم هستند و توانستند برای منافع کشور کار کردند که متاسفانه برخی  به جای کوبیدن بر طبل بدعهدی آمریکا آنرا بر سر هموطنان خود می کوبند.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی فقط اذن انجام مذاکرات بر سر موضوعات و تحریم های هسته ای را داشتند، افزود: هم اکنون آنچه تحریم های مربوط به موضوع هسته ای بود برداشته شده است اما می دانیم که از ابتدای انقلاب تحریم های متعددی را بر کشورمان تحمیل شده که همین تحریمی که دو ماه گذشته تمدید شد 20 سال پیش تصویب شده بود.

دکتر واعظی با اشاره به وضعیت مثبت اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: اگر تا دیروز بحث می شد که ایران یک مشکل در منطقه است اما امروز همه اذعان دارند که ایران یک راه حل است و مشکلات منطقه بدون ایران حل نمی شود و معلوم نبود اگر ایران نبود تروریست و داعش تا کجا نفوذ می کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی می توان وضعیت معشیتی مردم بخصوص طبقه متوسط و پایین را بهبود بخشید که باید این شاخص های مثبت اقتصادی به صورت شغل و بهبود معشیت مردم ترجمه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صادرات را یکی از 24 بند اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: بدون صادرات نمی توان انتظار پایین آوردن قیمت تمام شده و افزایش کیفیت را داشت بلکه در شرایط رقابتی این تغییرات رخ می دهد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: متاسفانه کسانی که می خواهند واردات انجام دهند همه چیز به صورت یک اتوبان مهیاست ولی وقتی صحبت صادرات می شود مشکلات بسیاری در پیش روست که باید روند بر عکس شود.

وی ادامه داد: دولت اعتقاد دارد که اگر شعاری مطرح می شود نباید به شکل تزیینی باشد و آنرا باید عملیاتی کرد و بنابراین معتقدیم که راه حل اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی است و این نگاه را علاوه بر امسال که به این نام نامگذاری شده است برای سال های آینده نیز در برنامه است بطوریکه در برنامه ششم توسعه که از قبل نوشته شده بود بازنگری کردیم و بندهای مربوط به اقتصاد مقاومتی را به آن اضافه کردیم.

وی با تاکید بر اینکه راه حل اشتغال از طریق استخدام دولتی نیست، گفت: متاسفانه در دولت قبل به دلیل اینکه نمی توانستند در بخش خصوصی شغل ایجاد کنند اقدام به استخدام دولتی می کردند در صورتیکه کار باید دست بخش خصوصی باشد و دولت باید چابک باشد و نظارت، تصمیم گیری و حمایت کند و اگر بخواهد دولت وارد این موضوع شود رقیب بخش خصوصی می شود که هر کجا که دولت رقیب بخش خصوصی می شود موضوع از میان می رود.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید اظهار کرد: باید رویکرد سالم سازی و فرهنگ سازی در فضای مجازی داشته باشیم و نباید اجازه دهیم فضای مجازی رها شود و دولت، بخش خصوصی، رسانه ها و مبلغین تلاش کنند که اخلاق را تعلیم دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-26 16:31

افزودن دیدگاه جدید