کد مطلب: 

195707

تراز صادرات و واردات غیر نفتی پس از سال ها مثبت شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آغاز شورای اداری شهرستان تاکستان، واقعه دلخراش ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از آتش نشانان و مردم کشورمان را تسلیت گفت.
تراز صادرات و واردات غیر نفتی پس از سال ها مثبت شد

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در این جلسه دولت را در توفیق خدمتگزاری به مردم موفق دانست و فزود: بزرگترین نعمت کشور را امنیت و در شرایطی که همه کشورهای اطراف دچار مشکل شده اند کشور ما در امنیت کامل  به سر می برد.

وی با اشاره به موضع اشتغال، گفت: دولت به دنبال ساماندهی اقتصادی و کنترل نوسانات بازار بوده است و همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.

وزیرارتباطات وضعیت حوزه کشاورزی کشور را موفق ارزیابی کرد و گفت: دولت در حوزه اشتغال توانسته 700 هزار شغل ایجاد کنیم که باید با حمایت مردم این رقم را افزایش دهیم.

وی افزود: کاهش تورم باید همراه با رونق اقتصادی باشد و تمام فعالیتهای بخش خصوصی و دولتی باید به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند حمایت آنها در تمام حوزه ها کارگشا بوده و می تواند به اشتغال جوانان و صادرات کشور کمک کند.

دکتر واعظی با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در تولید، گفت: بسیار امیدواریم با کمک مردم و کارآفرینان، در سایه اقتصاد مقاومتی این روند رشد اقتصادی سیر صعودی داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری دولت یازدهم با تاکید بر ایام یک سالگی برجام تصریح کرد: نگاه دولت برای ورود به برجام این بود که بتواند برای کشور گشایش اقتصادی ایجاد کند و در این زمینه هدایت های مقام معظم رهبری برای تیم مذاکره‌ کننده همانند گنج بود و حاصل سی ماه مذاکره توافقی بود که توانست منافع کشور را تامین کند.

وی تصریح کرد: بحث مقام معظم رهبری، بد عهدی آمریکا است و کشور در مذاکرات زمانی موفق می شود که کلیت نظام پشت سر مذاکره کنندگان باشد و خوشبختانه در تمام مراحل مذاکرات همه بخش های نظام از تیم مذاکره کننده حمایت کردند.

دکتر واعظی افزود: دولت می‌داند که خصومت دشمن با اسلام و ایران پایان نیافته و ما با دشمن مذاکره کردیم و توانستیم حقوق هسته‌ای خود را به رسمیت بشناسانیم.

وزیر ارتباطات کشورمان اقتدار ایران در منطقه را غیر قابل انکار دانست و گفت: امروز بدون جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی در منطقه حل نمی شود و اقتدار ما در دنیا پذیرفته شده است و باید این همدلی را تحت زعامت مقام معظم رهبری قدر بدانیم.

وی با اشاره به گشایش های برجام در حوزه صادرات نفت اظهار داشت: پس از برجام تراز صادرات و واردات غیر نفتی ما پس از سال ها مثبت شد و و توانستیم با 250 بانک خارجی قرارداد کارگزاری ببندیم.

وی افزود: امروز توانسته ایم جدیدترین هواپیما را با شرایط پرداخت 18 ساله به ناوگان هوایی کشور اضافه کنیم و این ها موارد تنها بخش کوچکی از گشایش های برجام است.

دکتر واعظی در پایان با اشاره به سرمایه گذاری 157 میلیارد تومانی تا پایان دولت در استان قزوین گفت: از ابتدای دولت تاکنون شبکه انتقال استان قزوین از 43 گیگابیت به 202گیگا بیت افزایش داشته است.، پهنای باند استان از 20 به 80 گیگ رشد کرده است و 100 روستای استان در حال حاضر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و امیدواریم  تا پایان دولت ین رقم به 401 روستا افزایش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-20 17:33

افزودن دیدگاه جدید