کد مطلب: 

193913

بودجه 300 میلیارد تومانی دولت الکترونیک در سال آتی

رییس سازمان فناوری اطلاعات، از بودجه 300 میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال آینده برای بخش دولت الکترونیک خبر داد و نسبت به اختصاص آن ابراز امیدواری کرد.
بودجه 300 میلیارد تومانی دولت الکترونیک در سال آتی

به گزارش سیتنا، نصراله جهانگرد در نشست خبری که در سالن دولت الکترونیک نمایشگاه الکامپ برگزار شد، به مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته سازمان رگولاتوری تصمیم گرفت تا ترافیک های محلی و ملی از تعرفه کمتری برای کابران برخوردار باشد تا هزینه مردم کاهش پیدا کند.

 وی همچنین با اشاره به مصوبه مهم دیگری در مورد کاهش سهم دولت از درآمدهای اپراتورها، افزود: دولت پذیرفت تا از سهم خود از درآمدزایی اپراتورها صرفنظر کند تا شبکه موبایل برای تولیدکنندگان محتوا درآمدزا باشد که امیدواریم این تصمیم مهم باعث رشد تولید محتوای بومی در کشور باشد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح مرحله دوم شبکه ملی اطلاعات و فاز نخست از دولت الکترونیک را در دهه فجر اعلام کرد و گفت: در خلال شروع به کار فاز نخست شبکه ملی اطلاعات و افتتاح فاز دوم این شبکه، ظرفیت های دسترسی به پهنای باند افزایش پیدا می کند و دسترسی به اینترنت از طریق وای فای (شبکه بی سیم) گسترش یافته و شاهد بهبود کیفیت سرویس دهی خواهیم بود.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات نمایشگاه الکامپ را مهمترین محل نمایش ظرفیت شرکت های داخلی دانست و تصریح کرد: امسال هیات های سه کشور چین، تایوان و مالزی در نمایشگاه حضور دارند که نشانه گسترش همکاری های بین المللی در بازار فناوری اطلاعات ایران است.
 
جهانگرد با بیان اینکه در نمایشگاه الکامپ امسال بیش از 60 دستگاه و خدمت مرتبط با دولت الکترونیک ارایه شد، اظهار کرد: امسال به منظور نشان دادن یکپارچگی، طرحی در نمایشگاه الکامپ اجرا شد که از میدان نقش جهان اصفهان الهام گرفته شده بود به گونه ای که سالن دولت الکترونیک همچون میدان نقش جهان طراحی و پیاده سازی شد.
 
وی همچنین به مصوبه مهم دیگر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اشاره کرد و افزود: یکشنبه قبل در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه مهمی داشتیم مبنی بر اینکه تا کنون دولت کل درآمد زنجیره تولیدکنندگان محتوا تا ارایه در پلتفرم های مختلف را محاسبه و سهم خود را از آن دریافت می کرد که اپراتورها همواره گله داشتند از این موضوع که براساس این مصوبه دولت پذیرفت سهم خود را از این درآمدها کم کند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد جرییات فاز دوم شبکه ملی اطلاعات توضیح داد: هم اکنون خدمات عموما در اختیار مردم قرار گرفته اند اما ما مساله یکپارچگی و ایجاد پرتال واحد و همچنین موضوع حفظ حقوق مردم در استفاده از این خدمات را داریم.
 
جهانگرد در پایان از بودجه 300 میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال آینده برای بخش دولت الکترونیک خبر داد و نسبت به اختصاص آن ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-18 00:18

افزودن دیدگاه جدید