کد مطلب: 

193854
دکتر واعظی در مراسم افتتاح الکامپ 2016، اعلام کرد:

کاهش ۶۰۰ میلیاردی درآمد شرکت زیرساخت برای استقرار شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رشد بیش از دو برابری ظرفیت پهنای باند کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: حضور بیش از 50 درصدی در سرشماری اینترنتی که یک رکوردشکنی جهانی بود، نشان داد که مردم به خوبی بلد هستند از اینترنت استفاده کنند.
کاهش ۶۰۰ میلیاردی درآمد شرکت زیرساخت برای استقرار شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ گفت: من هر وقت در فروم ها و نمایشگاه های خارجی شرکت می کنیم وقتی بر می گردم تا چند روز ناراحت هستم که چرا آنطور که باید در کشور ما فعال نیستیم. اما بعد از یک هفته که از آن می گذرد یادمان می رود که این لوکومتیو در دنیا با سرعت در حال حرکت است و اگر عنایت ویژه ای به نکنیم عقب می افتیم.

 وی با بیان اینکه اگر در حوزه ICT همه امکانات پیشرفت برایمان مهیاستْ افزود: وقتی فارغ التحصیلان ایرانی در معتبرترین شرکت های ICT دنیا جزو بهترین ها هستند چرا نباید در داخل کشور این بالندگی وجود داشته باشد.

واعظی تصریح کرد: اگر عنایت ویژه ای به شرکت های نوپا و حوزه ICT داشته باشیم و با یک نگاه پدرانه به جوان ها و فارغ التحصیلان خود داشته باشیم تردید ندارم که شاهد رشد آنها خواهیم بود.

وی حمایت بانکی و ایجاد قوانین تسهیل کننده کسب و کار را از اقدامات لازم برای حمایت از شرکت ها حوزه ICT دانست و تصریح کرد: معتقدم زمین بازی در حوزه ICT شرکت های داخلی فقط ایران نیست و توانایی داریم در منطقه و بسیاری از کشورها حضور فعال داشته باشیم.

وی با اشاره به جهشی حوزه اپلیکیشن و نرم افزار بعد از توجه به آن افزود: در کردستان جوانی گفت که اپلیکیشنی دارد که هم اکنون در ۷۷ کشور دنیا از آن استفاده می کنند که در طی مدت کوتاهی نزدیک به ۱۰۰هزار دلار درآمد از آن داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بعد از برجام و لغو تحریم ها فضیا بسیار خوبی برای رونق کسب و کار بوجود آمده است گفت: چند روز قبل که هیات روسی برای شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی به ایران آمده بودند در قالب تیمی 535 نفره بودند که در سال گذشته و سال های گذشته این هیات ۱۵ تا ۵۰ نفره بود که این نشانگر آن است که آنها ارزیابی بهتری از نسبت به رونق اقتصاد ما دارند چرا که ما بیشتر نیمه خالی لیوان اقتصاد را می بینیم.

واعظی با بیان اینکه امسال تلاش کردیم در نمایشگاه به نوعی با محوریت شبکه ملی اطلاعات نمایشگاه برگزار شود اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات ۱۳ یا ۱۴ ساله مقام معظم رهبری بود که در ابتدای کار دولت آقای رییس جمهور از من خواست که این مطالبه رهبری و مردم را در این دولت محقق سازم.

 
وی، زیرساخت و زیربنای شبکه ملی اطلاعات را آماده دانست و تصریح کرد: از زمانی که وارد دولت شدم ظرفیت پهنای باند از 624 گیگا بیت اکنون به ۴هزار گیگابیت رسیده است که قول می دهم تا پایان امسال این ظرفیت به 10هزار گیگابیت برسد.

 وی با اشاره به جلسات منظم در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات با شرکت مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه و دیگر شرکت ها افزود: تردید ندارم در فاز دوم جدی تر به پیش می رویم و مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات را درست می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش ۶۰۰ میلیاردی درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت برای استقرار شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: این اتفاق نخست برای راه اندازی و استقرار شبکه ملی اطلاعات انجام شد و علاوه بر آن برای اینکه اقتصادی این حوزه رونق پیدا کند که این نهضت شروع شده و به آن بسیار خوش بین هستم.

واعظی با بیان اینکه اوایل سال ۹۲ تا امروز همه چیز در حوزه ICT تا امروز دو برابر شده است، گفت: برنامه داریم تا پایان برنامه ششم نیز از همین امروز شاهد رشد سه برابری باشیم تا حجم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان برسد.

وی اظهار کرد: مردم به خوبی نشان دادند که استفاده از فضای مجازی را خوب بلد هستند و درحالیکه هیچکس فکرش را نمی کرد که سرشماری اینترنتی که انجام شد با استقبال از مردم روبرو شود، شاهد رکوردشکنی جهانی آن از سوی مردم کشورمان بودیم به طوریکه نزدیک به ۵۰درصد مردم در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به رخداد جدیدی که برخلاف انتظارها در مراحل انجام این سرشماری اتفاق افتاد افزود: قبل از برگزاری سرشماری اینترنتی انتظار داشتیم که این امر بیشتر از سوی مردم کلانشهرها مورد استقبال قرار گیرد که از نظر آماری دارای سطح و تعداد تحصیلکردهای بیشتری هستند اما در عمل دیدیم که استقبال از سوی روستاها و مناطق دروافتاده به نسبت کلانشهرها بهتر بود که نشان دهنده آن اس که هرچه امکانات باشد کار صورت می گیرد.

واعظی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که قطعا شکاف اینترنتی را در کشور از میان ببریم، گفت: با سرمایه گذاری که سالانه در این بخش انجام می شود انشااله تا شهریور سال آینده همه روستاهای بالای 20خانوار را به اینترنت متصل می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آلودگی محتوای اینترنت را کمتر از ۴ درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه برخی سعی دارند هر روز با بولتن سازی و بردن دفترچه هایی با تصاویر مستهجن پیش مراجع سعی می کنند که جلوی کار را بگیرند که ما ایستادگی کردیم و انشااله ایستادگی هم خواهیم کرد که نیازمند حمایت مردم هستیم.

وی با بیان اینکه به عنوان یک ایرانی، پدر و مسلمان راضی به آلودگی حتی یک درصد از محتوای هم نیستیم، افزود: تولید محتوای فاخر در کشور شروع شده است و فعالیت جوان های ما در این راه به گونه ایست که حتما نتایج خوبی خواهیم داشت.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات روسیه گفت که این کشور برنامه ریزی کرد که درآمد کشورش را از فروش تسلیحات نظامی به ICT تغییر دهد، خاطر نشان کرد: این وزیر کشور روسیه اعلام کرد که امسال درآمد حوزه ICT این کشور تقریبا به نصف درآمدهای نظامی آنها رسیده است که طی برنامه ای بوده است که رییس جمهوری این کشور دنبال می کند.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در پایان تصریح کرد: می توانیم ICT را در کشور جایگزین صنعت نفت کنیم که باید حتما آنرا انجام دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-15 15:07

افزودن دیدگاه جدید