کد مطلب: 

193445

با ورود به 5G شاهد یک دگرگونی در عرصه ارتباطات هستیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با نوید تغییر و دگردیسی در عرصه ارتباطات همزمان با ورود نسل پنجم تلفن همراه، گفت: کشش نامحدود ارتباطات در کشور باعث شده است که طی چند دهه گذشته همواره از رشد صعودی برخوردار باشد.
با ورود به 5G شاهد یک دگرگونی در عرصه ارتباطات هستیم

به گزارش سیتنا، نصراله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات در چهارمین هم اندیشی توسعه بخش ICT کشور که با حضور شرکت ها و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، گفت: با ورود به نسل پنج تلفن همراه شاهد یک دگرگونی در عرصه ارتباطات هستیم؛ چرا که تا پیش از آن همواره مقدار دریافت اطلاعات چندین برابر میزان ارسال اطلاعات بوده است، اما با ورود به نسل پنج باید آماده یک دگردیسی در عرصه ارتباطات باشیم و این معادله تغییر می کند و میزان ارسال اطلاعات بیشتر یا مساوی میزان دریافت اطلاعات می شود.

وی با اشاره به رشد صعودی که همواره ارتباطات در طول تاریخ کشورمان داشته است، افزود: در تمام این مدت نه جنگ و نه تحریم ها نتوانستند به دلیل کشش نامحدود ارتباطات در کشور، جلوی آن را بگیرند و همواره این رشد دو تا سه برابر دیگر بخش ها بوده است.
 
جهانگرد با تاکید بر اینکه جامعه و اقتصاد ایران به شدت نیازمند زیرساخت و ابزار قدرتمند ICT است، اظهار کرد: طی شش و هفت سال گذشته غفلتی در کشور در بخش دسترسی انجام شده است بنابراین توسعه شبکه نخستین تلاش سازمان فناوری اطلاعات در دوره جدید به شمار می رود. ضمن اینکه چرخه حیات اقتصادی این حوزه با تحول در معماری، ترافیک و نوع مصرف نیز به عنوان دومین تلاش این سازمان تغییر داده شده است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه به محیط حقوقی را سومین اقدام سازمان فناوری اطلاعات دانست و تصریح کرد: در بخش امنیت واقعا تحول خیلی مهمی داده شده است چراکه کل معماری و نوع اجرای آن تغییر پیدا کرده است که می تواند کیفیت، سرعت خدمترسانی بهتری را برای کاربران فراهم کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-06 01:45

افزودن دیدگاه جدید