کد مطلب: 

192364

امکان شارژ کارت شهروندی با نزدیک کردن به گوشی موبایل

شارژ کارت شهروندی با نزدیک کردن به گوشی موبایل، نخستین اپلیکشن پرداخت موبایلی مبتنی بر دیتا، امکان مشارکت مردمی برای تامین سرمایه، عملی کردن ایده افراد و اولین تولیدات داخلی POS بانکی در نمایشگاه تراکنش تهران معرفی شد.
امکان شارژ کارت شهروندی با نزدیک کردن به گوشی موبایل

به گزارش سیتنا، دومین نمایشگاه تراکنش تهران با حضور پررنگ بخش پرداخت الکترونیکی هلدینگ فناپ در حال برگزاری است. در غرفه فناپ شرکت‌ اتیک، ارونتک، مرکز نوآوری و شرکت تایوانی کسلز جدیدترین نرم افزارها و سخت افزارهای صنعت پرداخت الکترونیکی را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

* وین وین اپلیکشن پرداخت موبایلی

بخشی از غرفه فناپ به مرکز نوآوری فناپ اختصاص یافته و این مرکز دو محصول " فاندوران" و "وین وین" را در نمایشگاه عرضه کرده است. اما وین وین که روزی از دل این مرکز رشد کرده اکنون مستقل و خود تبدیل به شرکتی شده است.

سپهر سپه وندی مدیرعامل وین وین درباره این محصول توضیح می دهد: وین وین یک اپلیکیشن پرداخت موبایل و وفاداری مشتریان است که از دو بخش وین پی و وین کلاب تشکیل شده و هدف گسترش اکوسیستم پرداخت موبایل در کشور را دنبال می کند.  

او درباره روش کار این محصول گفت: در وین وین کاربر با مجموعه موضوعات مختلف از جمله فروشگاه، رستوران، باشگاه ورزشی، استخر، کافی شاپ، کلینیک زیبایی و... روبه رو می شود که در ازای استفاده از خدمات آنها و پرداخت از طریق وین وین، برای خریدهای بعدی بن یا تخفیف می گیرد یا بخشی از مبلغ خرید به او باز می گردد.

او می گوید: مجموعه های طرف قرارداد با وین وین دارای یک QR code هستند که پرداخت از طریق اسکن این کد در موبایل انجام می شود.

به گفته سپه وندی، سیستم وین پی برای پرداخت صرف و ویژه مجموعه هایی است که ایجاد باشگاه برایشان در اولیت نیست، مانند سوپر مارکت ها و سیستم وین کلاب برای مجموعه هایی که علاوه بر پرداخت، طرح های تشویقی نیز برای مشتریان خود دارند مانند باشگاه ورزشی و رستوران.

سپه وندی درباره مزیت های این محصول نسب به نمونه های مشابه می گوید: این محصول یک اپلیکیشن پرداخت مبتنی بر دیتا است و تمامی اپلیکیشن های پرداختی که پیش از این ارائه شده اند تنها بر پرداخت قبض و خرید شارژ متمرکز هستند و تاکنون امکان خرید موبایلی در آنها عملیاتی نشده است.

او همچنین از طرح ویژه وین وین برای بازدیدکنندگان نمایشگاه تراکنش خبر داد و گفت: در حالی که دریافت بن خرید منوط به خرید اولیه است، اما در نمایشگاه با نصب اپلیکشن وین وین، 131 هزار تومان بن خرید  اولیه برای خرید از 7 فروشگاه به ثبت نام کننده ارائه می شود.

*فاندوران بستر تامین مالی جمعی

مرکز نوآوری فناپ در 5 حوزه فاندوران، کافه آی تی، رویداد کارآفرینی، تریگ آپ و واحد سرمایه گذاری فعال است که اخیرا فعالیت این مرکز در قالب یک هلدینگ نوآوری از فناپ مستقل شده است.

فاندوران به عنوان یکی از محصولات مرکز نوآوری فناپ از حاضران در نمایشگاه تراکنش است.

به گفته حمیده حبیبی مدیر توسعه کسب و کار فاندوران، این محصول یک بستر تامین مالی جمعی است که پروژه های خلاقانه را برای اجرا حمایت می کند.

او درباره این موفقیت های این محصول توضیح می دهد: سال گذشته از طریق این بستر تامین مالی جمعی، بیش از مبلغ 220 میلیون تومان برای انجام پروژه ها جمع آوری شد. برای مثال در یکی از پروژه ها فردی سرمایه چاپ کتاب خود را نداشت و مردم با پیش خرید کردن کتاب، این سرمایه را برای او فراهم کردند و نویسنده توانست کتاب خود را چاپ کند. در مثال دیگری فردی یک بازی کارتی را ابداع و طراحی کرده بود اما سرمایه کافی برای تولید آن را نداشت که مردم بازی را پیش خرید کردند و بازی تولید و به بازار عرضه شد.

*خدمات هوشمند شهری و شهروندی اتیک

در بخش دیگری از غرفه، انواع تجهیزات بلیت الکترونیکی، تجهیزات کارت شهروندی و صندوق الکترونیکی صدقات از محصولاتی است که شرکت اتیک به نمایشگاه تراکنش آورده است.

تمامی این تجهیزات بخشی از راهکارها و محصولات پرداخت خرد به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی، شامل بلیت اتوبوس، دستگاه پارکومتر و کارت شهروندی است.

محمد آجودانی مدیر بازاریابی و فروش حوزه سازمانی اتیک معتقد است: خدمات پرداخت خرد از حوزه حمل و نقل شهری توسعه می یابد. از این رو هم اکنون بیش از 6 میلیون کارت شهروندی در مشهد، کرمان، کرمانشاه، قزوین و اهواز صادر کرده ایم.

او می گوید: هم اکنون تجهیزات اتوبوس در 5 شهر مشهد، کرمان، کرمانشاه، قزوین و اهواز و تجهیزات تاکسی در دو شهر اصفهان و کیش نصب شده است.

آجودانی می گوید: علیرغم تمام اقدامات انجام شده، وابستگی هر چه بیشتر مردم به موبایل، ضرورت ارائه خدمات بانکی و پرداخت الکترونیک روی موبایل را هر روز جدی تر می کند و از این رو اتیک علاقمند به کیف پول الکترونیکی مبتنی بر کارت و سیم کارت است تا به وسیله کارت هیبریدی دریافت خدمات بانکی و خدمات شهروندی روی یک کارت امکان پذیر شود.

او در این باره به خدمت ویژه اتیک برای شارژ کارت شهروندی به وسیله موبایل اشاره کرد و توضیح داد: با نصب اپلیکشین من کارت، استفاده کنندگان از کارت شهروندی در مشهد می توانند با پرداخت مبلغ دلخواه، کارت خود را از طریق نزدیک کردن به گوشی موبایل دارای قابلیت NFC، بدون نیاز به پایانه های فروش شارژ، شارژ کنند که این خدمت یه زودی در کرمان نیز قابل استفاده می شود.

*فرتاک نماینده سورترهای بانکی کی سان

یکی از بخش های سخت افزاری غرفه فناپ در نمایشگاه امسال، بخش شرکت فرتاک است که با دستگاه های سورتر و پول شمار شرکت کی سان کره جنوبی در نمایشگاه حاضر شده است.

امیر کشاورز کارشناس توسعه تجهیزات بانکی اداری شرکت فرتاک می گوید: مشتری های این محصول بانک ها و صرافی ها هستند و هم اکنون این تجهیزات در بانک های پارسیان، پاسارگاد و مهر اقتصاد استفاده می شوند.

او ذرباره ویژگی های این محصول می گوید: این سورترها تنها پول شمار نیستند بلکه المان های امنیتی اسکناس از جمله ضخامت، نخ و جوهر را تشخیص می دهند و عملیات جداسازی پول های فرسوده از نو را نیز دارند که همین قابلیت ها این دستگاه ها را ارزشمند می کند.

به گفته کشاورز، بازار دستگاه های سورتر در ایران بازاری 50 میلیارد تومانی است که حتی سهم 20 درصدی از بازار معادل 10 میلیارد تومان درآمد سالانه می شود. علاوه بر این، پس از فروش طی قراردادی نگهداری از دستگاه های فروش نیز به شرکت فروشنده محول و بابت آن هزینه پرداخت می شود.

کشاورز می گوید:اگرچه در سال های گذشته در نتیجه نبود رقیب جدی، 80 درصد بازار سورتر ایران در اختیار شرکت گلوری ژاپن قرار گرفته اما اکنون حدود 8 رقیب جدی در بازار وجود دارند.

*تولید POS بانکی برای نخستین بار در ایران

از دیگر بخش های سخت افزاری غرفه فناپ، تولید سخت افزارهای پرداخت الکترونیکی است که شرکت ارونتک تولیدات مشترک خود با شرکت کسلز تایوان را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.

سیدحسین علوی مدیر کارخانه ارونتک است که با 50 نیروی کار مستقیم و 100 نیروی کار غیرمستقیم در منطقه آزاد اروند خرمشهر سالانه 200 هزار POS بانکی تولید می کنند.

اقدامی که به اعتقاد خودش سود اقتصادی و کارآفرینی از طریق مسئولیت اجتماعی را توامان دارد.

او با اشاره به اینکه تا پیش از این تمام POS های مورد استفاده در ایران وارداتی بوده، گفت: فکر تولید POS در کشور از نیاز فوری گروه مالی فناپ به 200 هزار عدد POS در سال ایجاد شد به طوری که اکنون تمامی POS های مورد نیاز مجموعه های طرف قرارداد با فناپ از جمله بانک رفاه، بانک صادرات، توسعه تعاون و اخیرا بخشی از نیازهای بانک سپه از تولیدات داخلی تامین می شود.

علوی درباره ایده مونتاژ محصول در کشور، توضیح می دهد: راهبر شرکت تولید سخت افزار در حوزه بانکی و غیربانکی نخست برای هلدینگ فناپ و سپس غیر از هلدینگ فناپ است. مونتاژ استارت تولید یک محصول است و در ادامه این فرایند برای تولید 30 تا 40 درصد قطعات داخل کشور هدف گذاری شده است.

* عرضه جدیدترین مدل های POS

شرکت تایوانی کسلز مهمان خارجی غرفه فناپ است. این شرکت که تاکنون در زمینه فروش تجهیزات بانکی و POS با فناپ همکاری داشته اکنون همکاری خود را به تولید مشترک با ارونتک در ایران گسترش داده است.

این شرکت جدیدترین تجهیزات سخت افزاری حوزه پرداخت و پرداخت همراه از جمله POS رومیزی، mPOS، pin-pad، پایانه فروش قابل حمل لمسی،کارت خوان چند منظوره و کارت خوان غیر تماسی را به بازدیدکنندگان عرضه می کند.

دومین تراکنش تهران از 11 تا 13 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاهای شهرداری تهران در بوستان گفت وگو برپا است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1 (1 vote)
سیتنا 5
2016-11-02 16:31

افزودن دیدگاه جدید