کد مطلب: 

192312
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی:

شبکه ملی اطلاعات در اجرا با تاخیراتی روبرو است

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات در اجرا با تاخیراتی روبرو است، گفت: البته در زمینه اصلاح وضع موجود و به خصوص در بخش زیرساخت اقدامات خوبی انجام شده است.
شبکه ملی اطلاعات در اجرا با تاخیراتی روبرو است

به گزارش سیتنا، محمدحسن انتظاری در گفت وگو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم، اظهار کرد: در بحث ارزیابی شبکه ملی اطلاعات باید جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد که یکی موضوع مصوبه شورای عالی فضای مجازی است و دیگری بحث طراحی شبکه است که باید شاخص های مشخص علمی و مهندسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه از سوی مرکز ملی فضای مجازی دو فاز برای اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات پیش بینی شده است، گفت: فاز اول اصلاح وضع موجود است و در فاز دیگر که از تابستان سال آینده آغاز می‌شود بحث طراحی شبکه  بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی است.

به اعتقاد دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی، در مجموع بحث شبکه ملی اطلاعات آنگونه که پیش بینی می شد به  پیش نرفت.انتظاری همچنین با  اشاره به راه اندازی مرکز تبادل ترافیک اطلاعات (IXP) از سوی وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت، توضیح  داد: این مرکز به عنوان یکی از پازل های اصلی شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود که البته با سالها تاخیر سرانجام  توسط شرکت ارتباطات زیرساخت  عملیاتی شد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی همچنین با تاکید بر اینکه طراحی شبکه ملی اطلاعات باید بر اساس الزاماتی باشد که در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده باشد، گفت: البته طراحی این شبکه که بسیار حساس است باید به تایید یک نهاد نظارتی مستقل نیز برسد که در این راستا مرکز ملی فضای مجازی کارگروهی دارد که این مهم را عهده دار است و در این زمینه مشغول به فعالیت است.

وی یادآور شد: با توجه به راه اندازی  مرکز تبادل ترافیک اطلاعات که از بخش های اصلی این شبکه است می توان نتیجه گرفت  که تصمیم جدی برای  انجام این کار وجود دارد ولی طراحی اصولی شبکه ملی اطلاعات، از سال آینده انجام می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-30 15:36

افزودن دیدگاه جدید