کد مطلب: 

191042

ماهنامه نسل چهارم یک ساله شد

دلگرمی شما عزیزان و نظرات و پیشنهادات به حق شما، ما را بر آن داشت تا با گام هایی استوار در ادامه راه قدم برداریم و مفتخر شدیم که بعد از انتشار هشتمین شماره از ماهنامه نسل چهارم، از سوی کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی که به منظور ارزیابی نشریات غیر روزنامه ای بر اساس چهار شاخص «حدود مطبوعات، اخلاق حرفه ای، کیفیت و محتوای اختصاصی و معیارهای شکلی» تشکیل می شود، ضریب کیفی 72 را به خود اختصاص دهیم و این موفقیت با پشتیبانی شما عزیزان به دست آمد.
ماهنامه نسل چهارم یک ساله شد

به گزارش سیتنا، "مونا ارشادی‌فر" در سرمقاله دوازدهمین شماره ماهنامه نسل چهارم و به مناسبت یک سالگی این نشریه، نوشت: دغدغه ها و چالش های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ما را برآن داشت تا گام نخست ماهنامه نسل چهارم را در مهرماه سال 1394 برداشته و با حضور در جمع پرمهرتان به تبادل نظر با مدیران و کارشناسان بخش های دولتی و خصوصی بپردازیم و تلاش کنیم تا بتوانیم گامی موثر برای اطلاع رسانی در این حوزه برداریم.
در شماره نخست ماهنامه، چالش های پهنای باند را در نسل چهارم تلفن همراه مورد نقد و بررسی قراردادیم و البته برای توسعه این بخش نیز نگاهی به الگوی جهانی داشتیم. از آنجایی که شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان موبایلی داخلی از دیگر موضوعات مهم حوزه به شمار می رفت در شماره دوم نسل چهارم به ماهیت، فرصت ها، تهدیدها و راهکارهای موثر برای استفاده هرچه بهتر از شبکه های پیام رسان داخلی پرداختیم. چالش های توسعه شبکه های اپراتورها برای ارتقای سرویس هایشان از نسل سوم به LTE، مشکلات موجود برای ایجاد سایت های جدید و ضرورت سرمایه گذاری در نسل های تلفن همراه در شماره سوم ماهنامه نسل چهارم مورد نقد و بررسی قرارگرفت.
نظر به اهمیت شبکه ملی اطلاعات و تلاش ها برای تحقق این مهم، محوریت چهارمین شماره نسل چهارم به این موضوع اختصاص یافت تا اطلاع رسانی جامع تری از مفهوم این شبکه صورت پذیرد. رشد چشمگیر دسترسی کاربران به شبکه اینترنت در سال های اخیر و نیاز به توسعه شبکه اینترنت باند پهن برای دسترسی آسان تر کاربران به اینترنت، ما را برآن داشت تا در شماره پنجم ماهنامه به نقد و بررسی ظرفیت شبکه  IP داخل کشور، پهنای باند اینترنت بین الملل، پهنای باند ترانزیت بین الملل و ظرفیت شبکه انتقال کشور از منظر متولی این حوزه یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت و دیگر نقش آفرینان این بخش بپردازیم.
از موضوعات مهم دیگر این حوزه لزوم افزایش سهم کسب و کارهای نوین فاوا از اقتصاد کشور است که در شماره ششم ماهنامه بدان به طور کامل و جامع پرداختیم. در فضای پساتحریم و زمانی که امکان سرمایه گذاری خارجی در حوزه فاوا و زمینه انتقال تکنولوژی و همکاری با سایر کشورهای توسعه یافته فراهم شد، بر آن شدیم تا در شماره هفتم ماهنامه به معرفی پتانسیل های موجود این حوزه در داخل کشور پرداخته و با ارائه راهکارهایی برای ایجاد همگرایی هر چه موثرتر بین بخش های مختلف این حوزه بتوانیم توان حوزه فاوای کشور را در سطح جهانی به معرض دید سرمایه گذاران و شرکت های برزگ فناور دنیا قراردهیم. گستردگی و حضور چشمگیر صنعت فناوری اطلاعات وارتباطات در تمامی صنایع، نسل چهارم را برآن داشت تا در شماره هشتم پا را کمی فراتر گذاشته و نقش این صنعت مهم و بنیادی را در صنعت بانکداری کشور به چالش بکشیم.
نظر به همراهی دست اندرکاران ماهنامه نسل چهارم با جناب دکتر واعظی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه در نشست جامعه اطلاعاتی ژنو که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، شماره نهم نسل چهارم به تشریح دستاوردهای حضور ایران و تشریح پیشرفت های ایران در این اجلاس جهانی پرداخت.
در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و نامگداری سال 95 به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور محترم به دستگاه های اجرایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به اجرای هرچه سریعتر شبکه ملی اطلاعات شد که در همین راستا پیاده سازی جویشگرهای بومی با محوریت افزایش محتوای داخلی یکی از پروژه های کلیدی حوزه اقتصاد مقاومتی با نظارت وزارت ارتباطات شد. نسل چهارم در دهمین شماره خود با نگاهی کارشناسانه به نقد و بررسی جویشگرهای بومی همت گماشت و تعریفی کامل و جامع را برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان خود با این جویشگرها ارائه داد.
چشم پوشی شرکت ارتباطات زیرساخت کشور از درآمد سالیانه 630 میلیارد تومانی خود به نفع کاربران نهایی که با کاهش چشمگیر هزینه پهنای باند ارائه شده به ارائه دهندگان سرویس میسر شد، فعال شدن ظرفیت ترانزیت کشور، مدیریت برای تسریع پیشرفت فیزیکی و زیرساختی لازم برای بهره برداری هرچه سریعتر از شبکه ملی اطلاعات، راه اندازی پاپ بین المللی در چابهار و اقدامات بسیار خوب و مفید دیگر این متولی شبکه های مادر مخابراتی، در شماره یازدهم نسل چهارم نگارش شد تا این پیشرفت های چشمگیر در حوزه فاوای کشور به اطلاع مخاطبان عزیز برسد.
همراهی شما همراهان همیشگی در یازده شماره گذشته ماهنامه همواره باعث دلگرمی ما بوده و اینک که شماره دوازدهم ماهنامه را در پیش رو داریم و با شما عزیزان یکسالگی خود را گرامی می داریم، خداوند منان را شاکریم و از همراهی صمیمانه شما مخاطبان عزیز که ما را گام به گام تا جشن یکسالگی همراهی و مساعدت کردید کمال تشکر را داریم.
دلگرمی شما عزیزان، نظرات و پیشنهادات به حق شما نیز ما را بر آن داشت تا با گام هایی استوار در ادامه راه قدم برداریم و مفتخر شدیم که بعد از انتشار هشتمین شماره از ماهنامه نسل چهارم، از سوی کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی که به منظور ارزیابی نشریات غیر روزنامه ای بر اساس چهار شاخص «حدود مطبوعات، اخلاق حرفه ای، کیفیت و محتوای اختصاصی و معیارهای شکلی» تشکیل می شود، ضریب کیفی 72 را به خود اختصاص دهیم و این موفقیت با پشتیبانی شما عزیزان به دست آمد.
همواره سعی ما بر آن بوده است تا با مطرح کردن مباحث چالش برانگیز، از یک سو دیدگاه مدیران عالی رتبه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را با نگاهی تخصصی و کارشناسانه مطرح و از سوی دیگر مطالبات بخش خصوصی و فعالان حوزه فاوا را بیان نموده و در تعامل رسانه ای با مدیران ، مجرای تحقق مباحث روز حوزه را فراهم نماییم.
همراهی و حمایت مدیران عالی رتبه دولتی، بخش خصوصی، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، کارشناسان، اساتید دانشگاه و تحلیل گران حوزه فاوا در داخل و خارج از کشور نقش بسزایی در ارائه دیدگاه های کارشناسانه در نسل چهارم داشته است تا هر آنچه درحوزه فاوای کشور باید اتفاق بیافتد را بتوانیم به درستی برای شما مخاطبان عزیز ترسیم نماییم و از همراهی همه این عزیزان نیز کمال تشکر را داریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-19 15:27

افزودن دیدگاه جدید