کد مطلب: 

190892

دعوت از نوکیای فنلاند برای تولید محصول مشترک با ایران

در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند، دو طرف ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همکاری های بخش خصوصی دو کشور تأکید کردند.
دعوت از نوکیای فنلاند برای تولید محصول مشترک با ایران

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در راست هیاتی از مقامات دولتی و بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به فنلاند سفر کرده است با آنا برنر، وزیر ارتباطات و حمل و نقل این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

واعظی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از نقش و جایگاه حوزه ICT در توسعه کشور بعنوان یک سیاست مبنایی دولت، اعلام کرد: دولت ها برای تقویت بخش خصوصی و تامین منابع مالی و بانکی نیز نقش اساسی دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه منابع بانکی کشور فنلاند برای اعطای خط اعتباری به شرکت های مهم از جمله شرکت نوکیا می تواند در جهت سرمایه گذاری مشترک و تولید مشترک در داخل ایران تأثیر گذار باشد، بیان کرد: کشور ایران آمادگی لازم را دارد تا از این همکاری بهره برداری لازم را به دست آورد، البته این موضوع ابتدا باید توسط دولت فنلاند بررسی و نتیجه آن به ما منعکس شود.

در ادامه این دیدار نیز برنر، وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند خاطرنشان کرد: ما نیز به عنوان نماینده دولت آمادگی داریم که در کلیه زمینه های ارتباطی از جمله دولت الکترونیک، امنیت شبکه که امروز نقش مهم و اساسی در هر کشور دارد همکاری لازم را انجام دهیم.

وی افزود: همچنین در دیجیتالی نمودن خدمات بیشتر به مردم دو کشور در زمینه های سلامت ، حمل و نقل، آموزش و فراهم نمودن فرصت های جدید تبادل داده ها و همچنین خدمات موبایل آمادگی لازم را برای همکاری مشترک اعلام می کنیم.

وی بیان کرد: امروزه داده ها بعنوان سرمایه نقد کشورهای دنیا به حساب می آیند و باید آن ها را با رعایت و صلاح و منافع کشورها تبادل کرد.

وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند از آمادگی این کشور برای مبادله اطلاعات را با ایران خبر داد و گفت: با توجه به سفر آینده نزدیک رئیس جمهور فنلاند به ایران مایل هستیم که نقش شرکت های فنلاندی و حضور فعال تر آن ها را در بازار حوزه ICT ایران از جمله توسعه زیرساخت ها افزایش پیدا کند.

وی همچنین خواستار همکاری های آموزشی و دانشگاهی دو کشور در زمینه نوآوری و فناوری های جدید ارتباطی و شرکتهای استارتاپ که نقش مهم و قابل توجهی در بازار کسب و کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند، شد.

گفتنی است؛ در این دیدار شرکت های بخش خصوصی از جمله شرکت های اپراتوری حاضر در این دیدار گزارشی از دستاودرها و پیشرفت های کشور خود را ارائه و زمینه های همکاری های مشترک را در خصوص انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مشترک را ارائه کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-13 16:39

دیدگاه‌ها

تصویر احویزادگان محمد کریم
همکاران قدیمی مخابرات شرکت معروف ایران نوکیا را بخوبی میشناسند انموقع هم حرف های قشنگ زده شد و قرار شد شرکتی در ایران تاسیس شود و خدمات نوکیا به ایران ارائه دهد الفصه ایران نوکیا تاسیس شد و عمل کرد شرم اور بود نسب تجهیزات به این شرکت بدون تشریفات داده شد اولا تجهیزات بسیاری در داخل قابل ساخت بود که نادیده گرفته شد از نوار چسب تا لیبل چسبان و نح بسته بندی گرفته به بالا همه با کانتینر وارد میشد کارگر حفاری و یا ابدار چی و موارد مشابه ایرانی بودند ولی سند سازی میشد که سهم داخلی 51 درصد است و قانون معاملات رعایت شده است و اینگونه شد که همه مدیران ایرانی که در این شرکت به کار گرفته شدند اکنون در ایران نیستند تا مبادا روزی به حسابشان برسند ایا مشکل شرکت نوکیا بود و یا نظارت های سیستم بیمار و نارسای کشور ما بود امید است در تاسیس امکانات جدید مانند سرنوشت ایران نوکیا نباشیم
ارسال شده توسط احویزادگان محمد کریم در 24 شهريور 95 - 02:10

افزودن دیدگاه جدید