کد مطلب: 

188519

6 میلیون تلفن ثابت دایر؛ بدون کارکرد و درآمد!

آمارهای خطوط تلفن ثابت نشان می‌دهد، حدود 6 میلیون خط تلفن ثابت در سراسر کشور نزد مشترکان کارکردی ندارد که مخابرات برای برقراری ارتباط باید فقط هزینه کند.
6 میلیون تلفن ثابت دایر؛ بدون کارکرد و درآمد!

به گزارش سیتنا، در یادداشت ارسالی برای این پایگاه خبری آمده است: برای پایدار ماندن بوق در تلفن ثابت مولفه های زیادی لازم است برای این که بوق خط تلفن را مشترک بشنود باید عناصر و ساز و کار های برقراری یک  ارتباط، از تجهیزات فنی و سوییچ در سالن دستگاه مرکز تلفن گرفته تا کابل های مرکزی، آبونه و صندوق کافو و جعبه‌ی پست و صدها تجهیزات ریز و درشت همگی فراهم باشد.

با بررسی تجهیزات برقراری ارتباط تلفن ثابت از مرکز تلفن تا درب مشترک به خوبی پیداست که شبکه‌ی عظیمی در سراسر کشور درگیر انتقال ترافیک می باشد که این ارتباط حداقل قطعی را در شبکه در پی دارد، از این رو، سرمایه گذاری بزرگی در انتقال ارتباط تماس در بستر تلفن ثابت انجام شده است.

با تمام سرمایه گذاری که در این بخش انجام شده نرخ مکالمه تلفن ثابت کمترین هزینه را برای مشترکان اعمال می کند. حال تصور کنیم تعداد زیادی از این شماره ها علی رغم برقراری خط و هزینه های نگهداری آن، بدون کارکرد از سوی مشترکان پیوسته فعال باشد که نه تنها درامدی حاصل نمی کند بلکه مخابرات باید هزینه های نگهداری خط را متحمل شود.

آمارهای خطوط تلفن ثابت نشان می دهد، حدود 6 میلیون خط تلفن ثابت در سراسر کشور نزد مشترکان کارکردی ندارد که مخابرات برای برقراری ارتباط باید فقط هزینه کند.

حال تصور کنیم که شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است که باید هر ساله گزارش درامد و هزینه های خود را در مجمع سالیانه به سهام داران ارایه کند و ضمن پاسخ گویی به انتظارات انان سود سهام سهامداران را پرداخت کند.

در بین این آمارها می توان به آمار تخلیه خطوط هم اشاره نمود؛ جدا از اینکه تعداد 6 میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد است، تعداد قابل توجهی از این خطوط هم به دلیل طولانی شدن عدم کارکرد، برابر قانون تخلیه می شوند به طوریکه تنها در شرکت مخابرات استان تهران در پایان سال 94 تعداد 142 هزار و 565 خط تلفن ثابت تخلیه و عملا این تعداد تلفن تا مدتها هیچ گونه درامدی برای مخابرات ندارند.  

نکته‌ی غم انگیز این مطلب اینجاست که هزاران نیرو و ابزار و امکانات بر اساس درخواست مشتری فراهم می شود تا خط تلفن دایر شود، اما این خط بدون هیچ کارکردی ممکن است روزی تخلیه شود.

از آنجایی که شبکه‌ی سیم مسی اکنون به عنوان سرمایه‌ی ملی محسوب می شود، همه‌ی ما وظیفه داریم برای حفظ و نگهداری این سرمایه‌ی ملی بکوشیم، همانطور که شرکت مخابرات ایران صرف نظر از درآمد این بخش، این شبکه را تا به امروز بدون سود و درآمدی حفظ کرده و حتی برای توسعه این بخش میلیاردها تومان هزینه کرده است.

بیش از دو سال است که شرکت مخابرات ایران برای اصلاح تعرفه های تلفن ثابت با مراجع ذیربط در حال رایزنی است تا حداقل این تعرفه ها اصلاح و منطقی شود، تا اگر درآمد اندکی هم افزایش پیدا کند، صرف امور توسعه‌ای و بازسازی این شبکه شود که نهایتا مشتریان همواره خدمات مطلوب و باکیفیت دریافت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-05 14:23

افزودن دیدگاه جدید