کد مطلب: 

187848
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت:

دانش فنی شرکت های دانش بنیان در صنعت رسوخ پیدا کند

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: انتظار داریم دانش فنی که با زحمت و تلاش فراوان در شرکت های دانش بنیان به دست می آید، در پارک های علم و فناوری، پارک نشود بلکه خروجی آنها در صنعت رسوخ پیدا کند و به صنعت دانش بنیان برسد.
دانش فنی شرکت های دانش بنیان در صنعت رسوخ پیدا کند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر رمضانعلی صادق زاده در بیست و پنجمین نشست روسای پارک های علم و فناوری کشور اظهار کرد: هرچند اغلب صنایع ما وارداتی هستند اما برخی از آنها توانسته اند تولیدات خود را با دانش روز تلفیق کنند و حداقل در سطح ملی، رقابت پذیر باشند.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان می توانند کمک زیادی به صنایع کنند تا آنها خود را به نوآوری و دانش فنی جدید مجهز سازند.

صادق زاده به برخی وظایف مشترک شرکت شهرک های صنعتی و پارک های علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: در برخی موارد شاهد همپوشانی و وظایف مشترک این دو مجموعه هستیم که البته می توانیم با برنامه ریزی صحیح به هم افزایی میان آنها دست یابیم؛ به عنوان مثال، شرکت های صنعتی می توانند به میزان 10 درصد مالیات پرداختی خود را صرف امور پژوهشی و حمایت از تحقیقات کنند و در این مسیر از ظرفیت دانشگاه ها، اعضای هیات علمی، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری بهره مند شوند.

وی در تشریح دیگر برنامه های حمایتی صنایع مختلف از بخش پژوهش و فناوری نیز اظهار کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، سال گذشته از میان 60 طرح پژوهشی که اغلب آنها از شرکت های مستقر در پارک های علمی و فناوری بودند، حمایت از 34 طرح را به مبلغ 88 میلیارد ریال مصوب و اجرایی کرد که این حمایت ها در دیگر حوزه ها نیز می تواند گسترش یابد.

صادق زاده یادآور شد: علاوه بر این، شرکت های دانش بنیان که به مرحله تولید انبوه محصول رسیده اند و دارای شرایط دریافت تسهیلات بانکی هستند، می توانند از تسهیلات صندوق ضمانت برای سرمایه گذاری صنایع کوچک بهره مند شوند.

وی همچنین پیشنهاد کرد: به منظور حمایت از تولیدات دانش بنیان ملی، برای محصولاتی که تولید آنها توسط شرکت های داخلی صورت می گیرد و قادر به رفع نیاز کشور نیز هستند، تعرفه واردات افزایش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-08 00:59

افزودن دیدگاه جدید