کد مطلب: 

185798

پایان اقامه دعوی علیه اپل؛ FBI قفل تلفن مهاجم کالیفرنیا را شکست

رسانه‌های آمریکا عصر دوشنبه خبر دادند پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) موفق شده است بدون کمک شرکت اپل، تلفن همراه یکی از مهاجمان سان برنارینو در ایالت کالیفرنیا را رمزگشایی و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند.
پایان اقامه دعوی علیه اپل؛ FBI قفل تلفن مهاجم کالیفرنیا را شکست

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا و بر اساس این گزارش‌ها، به دنبال اعلام این خبر، وزارت دادگستری ایالات متحده دعوای حقوقی اف.بی.آی و غول فناوری آمریکا و سازنده گوشی‌های هوشمند آیفون را متوقف و پرونده را مختومه اعلام خواهد کرد.

اف.بی.آی از اپل خواسته بود در شکستن قفل رمز تلفن همراه یکی از دو مهاجم حمله آذر ماه گذشته به مرکز بهزیستی سان برناردینو کمک کند؛ درخواستی که اپل به دلیل حفظ حریم خصوصی مشتریانش با آن مخالفت کرد و کار به دادگاه و حتی به کنگره کشیده شد.

با این حال و با گذشت بیش از یک ماه از آغاز این دعوای حقوقی، رسانه‌ها از رمزگشایی این تلفن همراه توسط ماموران امنیتی و بدون کمک شرکت اپل خبر دادند و به نقل از دادستانی نوشتند که اقامه دعوی علیه اپل متوقف خواهد شد.

تلفن همراه رضوان فاروق که به اتفاق همسرش حمله تروریستی منجر به کشته شدن ۱۴ نفر را در سان برناردینو انجام داد، احتمالا می‌تواند حاوی اطالاعاتی باشد که به تحقیقات ماموران امنیتی درباره انگیزه و نیز جزئیات بیشتر از آن حادثه کمک کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-29 12:43

افزودن دیدگاه جدید