کد مطلب: 

185653

مهمترین رخداد سال 94 از نگاه وزیر ارتباطات

دکتر واعظی در پیام نوروزی خود اظهار کرد: امید است در سال ۱۳۹۵ در کنار پیشرفت های اساسی کشور، ما نیز بتوانیم با توسعه حوزه فناوری اطلاعات سهم مهمی در توسعه همه جانبه ایفا نماییم.
مهمترین رخداد سال 94 از نگاه وزیر ارتباطات

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال ۱۳۹۵ هجری شمسی با تشریح بخشی از دستاوردهای حوزه ارتباطات در سالی که گذشت، تاکید کرد که سال ۹۵، سال توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.

در متن پیام نوروزی وزیر ارتباطات آمده است:

سال گذشته را در حالی پشت سرگذاشتیم که تحولات چشمگیری در ابعاد خارجی و داخلی برای کشور عزیزمان رخ داد.

مهمترین رخداد این سال توافق و اجرایی شدن برجام و تثبیت قدرت دیپلماسی ایران اسلامی در مقابل قدرتهای بزرگ جهان بود که همه دنیا را به تحسین مجاهدت ها و سرافرازی های ملت ایران واداشت.

این افتخار مرهون حمایت مقام معظم رهبری، درایت ریاست محترم جمهوری و شجاعت جهادگران عرصه دیپلماسی در تداوم مقاومت مردم عزیز و  سرافرازکشورمان بود.

در بعد داخلی نیز لبیک مردم به فراخوان مقام معظم رهبری و حضور در انتخابات هفتم اسفند بار دیگر پشتوانه مردمی این نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید را به اثبات رساند و این پشتوانه مهمترین رکن موفقیت هر نظامی است.

در سال جدید با توجه به نامگذاری این سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»  ما در دولت تدبیر و امید و همراه همه کارگزاران نظام تلاش خواهیم کرد تا این شعار تحقق عینی یابد.

در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی در توسعه زیرساخت‌ها به وقوع پیوست.

افزایش چند برابری ظرفیت پهنای باند و شبکه انتقال کشور، توسعه شبکه های نسل سوم و چهارم تلفن همراه ، رونمایی از جویشگر بومی، رونمایی از ماهواره دوستی، اتصال روستاها به اینترنت از مسیر کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، خدمت رسانی بانکی در روستاها و مناطق محروم توسط پست بانک، توسعه خدمات پستی، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و اختصاص تسهیلات وجوه اداره شده، و افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ICT از مهمترین اقدامات این وزارت در سال گذشته بوده است.

امید است در سال ۱۳۹۵ با آغاز به کار دهمین دوره  مجلس محترم شورای اسلامی درکنار پیشرفت های اساسی کشور، ما نیز بتوانیم با توسعه حوزه فناوری اطلاعات سهم مهمی در توسعه همه جانبه ایفا نماییم و در این مسیر همواره نیازمند دعای خیر مردم شریف کشورمان خواهیم بود.

از خداوند متعال موفقیت همه خادمان ملت و کشور عزیزمان را مسئلت و برای مردم بزرگوار و شریف سالی سرشار از سلامتی و  موفقیت را آرزومندم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-21 20:50

افزودن دیدگاه جدید