کد مطلب: 

185442

سرعت پهنای باند ثابت در کشورهای پیشرو چند است؟

رئیس مرکز عملیات فنی و تجاری شرکت مخابرات ایران با تشریح سهم ویژه حوزه ICT به عنوان پیشران توسعه اظهار داشت: بر اثر تلاش های مجموعه مخابرات ایران در بخش ثابت و سیار، 1/9 درصد به تولید ناخالص داخلی کشور افزوده شده است.
سرعت پهنای باند ثابت در کشورهای پیشرو چند است؟

به گزارش سیتنا، مهندس کارگزار که در سمینار آموزشی مخابرات در مشهد سخن می گفت؛ با بیان اینکه هدف مخابرات، همگرایی شبکه های موجود بر بستر IP است، عنوان کرد: الزامات بازار، الزامات رگولاتوری و تغییرات تکنولوژی بر حرکت به سمت FMC یا همگرایی شبکه های ثابت و سیار تاکید دارد و حرکت در این مسیر، موجب رشد و توسعه اقتصادی و فناوری در تمام ابعاد است.

وی با بیان اینکه سیاست های کلی اقتصادی کشور، مهم ترین عامل و الزام در توسعه باند پهن ثابت است، گفت: با افزایش 10 درصد در ضریب نفوذ پهنای باند ، 1/3 درصد به تولید ناخالص داخلی هر کشور افزوده می شود.

مهندس کارگزار با بیان اینکه میانگین سرعت پهنای باند ثابت در کشورهای پیشرو در حوزه ICT به 30 تا 100 مگابیت بر ثانیه رسیده است، گفت: شرکت مخابرات ایران نیز در همین راستا میانگین سرعت باند پهن و ضریب نفوذ را در سال های اخیر افزایش داده و 1/9 درصد به تولید ناخالص داخلی کشور افزوده است.

رئیس مرکز عملیات فنی و تجاری شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران بدون دریافت کمک از منابع دولتی، این روند را در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات رقم زده، خاطرنشان کرد: البته باید با گذر از خدمات مبتنی بر صوت، به خدمات مبتنی بر پهنای باند و تولید محتوای ویدئویی و چندرسانه ای برسیم و تحقق این امر، مستلزم FMC یا همگرایی ثابت و سیار است.

وی افزود: با حرکت از شبکه های سنتی PSTN هم اکنون به تحقق کامل شبکه NGN/IMS در مخابرات ایران نزدیک شده ایم و در آینده در فاز سوم حرکت در مسیر فناوری، به شبکه IMS و در فاز چهارم و نهایی به تحقق CLOUD IMS یا "شبکه ابری" نائل خواهیم گشت.

مهندس کارگزار در پایان با تشریح پروژه های آماده‌ی اجرا در سطح شرکت مخابرات ایران، به الزامات و مقررات این حوزه اشاره کرد و خواستار رعایت این الزامات از طرف کلیه همکاران فنی در سراسر کشور شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-07 00:05

افزودن دیدگاه جدید