کد مطلب: 

185370

محمد غرضی از علت شکست خود در انتخابات می گوید

«در انتخابات 7 اسفند ماه، با پدیده ای که من بر آن نام سونامی لیست ها می گذارم مواجه شدیم. این لیست ها همچون یک سیل بزرگ آمدند و همه منفرد ها را با خود بردند.»
محمد غرضی از علت شکست خود در انتخابات می گوید

به گزارش سیتنا، محمد غرضی با بیان این مطلب به انتخاب در مورد انتخابات 7 اسفند گفت: سونامی لیست ها منجر به یک نوع انحصار در رقابت ها شد. به این شکل که تنها دو لیست بزرگ با هم به رقابت پرداختند و باقی اشخاص و حتی گروه ها و لیست های کوچک تر از رقابت محروم شدند. این امر یک نوع انحصار طلبی در انتخابات است.

این نامزد انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته همواره رسم بر این بود که در جمهوری اسلامی اشخاص از حق انتخاب خود و داشتن رقابت بین نامزد های مختلف استفاده می کردند. اما این دفعه  این لیست ها بودند که حق انتخاب شدن را از اشخاص منفرد گرفتند. این امر به ضرر اشخاص تمام شد.

غرضی در پاسخ به این پرسش که آیا رفتار حزبی و تشکیلاتی مردم در رای دادن به لیست ها نشان از توسعه سیاسی ندارد، گفت: این لیست ها نماینده احزاب نیستند. ما در ایران احزاب قوی نداریم که بتوانند لیست بدهند.  فرق ایران با کشور های توسعه یافته این است که در  آن جا احزاب حضور دارند و لیست های کامل حزبی می دهند. اما در ایران این لیست ها به شکلی نا مشخص و غیر شفاف تهیه شده است، در نهایت افراد منفرد مثل من از حق انتخاب شدن محروم شدند

غرضی در مورد انتخابات خبرگان نیز  گفت: دشمن خارجی تلاش کرد که مردم کمتر در انتخابات خبرگان شرکت کنند. اما همین که مردم بسیار خوب با رای میلیونی خود در این انتخاب شرکت کردند تمام توطئه های دشمن را خنثی کرد. من خیلی افتخار می کنم که اشخاص بزرگی در انتخابات خبرگان توسط مردم انتخاب شدند و به مجلس خبرگان راه یافتند. این یک فرصت بزرگ برای نظام و مردم بود که با همکاری یکدیگر یک انتخابات با شکوه را برگزار کنند.

غرضی در مورد آینده سیاسی خودش هم در انتها توضیح داد: من 60 سال سرباز نظام وانقلاب بوده ام. همچنان هم به عنوان یک سرباز ساده به انقلاب و نظام خدمت خواهم کرد. حتما قرار نیست که پست و مقام داشته باشم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-02 18:08

افزودن دیدگاه جدید