کد مطلب: 

185025

ایجاد شبکه وای فای راهی برای سودآوری تلفن ثابت است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ایجاد شبکه وای فای را یکی از راههای درامد زایی برای شبکه تلفن ثابت دانست و گفت: «ایجاد شبکه وای فای ثابت می تواند یکی از راههای درآمدزایی شبکه ثابت برای اپراتورها باشد و به سودآوری آنها کمک کند».
ایجاد شبکه وای فای راهی برای سودآوری تلفن ثابت است

به گزارش سیتنا، دکتر زارعیان که در سمینار تخصصی Wifi Offloading به میزبانی شرکت دلسا – زایکسل سخن می گفت، با اشاره به اینکه توسعه فناوری اطلاعات، محور توسعه در سایر بخش هاست  و کشوری که نتواند در این بخش به جایگاه مطلوبی برسد قطعا در سایر حوزه ها نیز نمی تواند پیشرفت کند گفت : شرکت مخابرات ایران باید بااستفاده از دانش کافی و سرمایه گذاری مطلوب ، امکانات و شرایط لازم را برای ایجاد تغییر شبکه موجود در برنامه ششم بوجود آورد.

وی با اشاره به دو دیدگاه جایگاه ایران در سایر کشورها در میان شاخص ها و چالش های موجود در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: ما هر چند در سرویس های پایه، جایگاه خوبی داریم، اما هنوز در بسیاری از شاخص های فناوری اطلاعات به میانگین جهانی نرسیده ایم.

دکتر زارعیان به چالش های هزینه ای و تعرفه ای در این حوزه اشاره کرد و گفت : باتوجه به این که مخابرات ایران  در منطقه رتبه آخر را در تعرفه تلفن ثابت دارد و ارزان ترین تلفن ثابت در منطقه، را ارایه می­ کند؛ راه توسعه و کاربرد فناوری های جدید کندتر از سایر کشورها است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به شاخص های دولت الکترونیکی در بخش خدمات آنلاین، زیرساخت های مخابراتی و سرمایه انسانی گفت : «بررسی این شاخص ها نشان داده که ایران رتبه 105 را در این حوزه داراست، و بخش خدمات آنلاین در زیرساخت های مخابراتی از میانگین جهانی و منطقه ای پایین تر است . اما در بخش سرمایه انسانی از مقدار متوسط جهانی و منطقه بیشتر است».

وی افزود: «بالا بودن شاخص سرمایه انسانی  از متوسط جهانی و منطقه نشان می دهد که زمینه رشد و توسعه در این حوزه فراهم است و مساله ی عمده برنامه ریزی  در این حوزه است».

دکتر زارعیان افزود: برخلاف کشورهای توسعه یافته که در آن ، از خصوصی سازی به عنوان فرصت یاد می کنند و مسیر رشد و رونق در آن هموارتر است،  در کشور ما، خصوصی سازی با چالش ها و موانع زیادی همراه است. خصوصی سازی محرک توسعه است لیکن باید هر اقدامی در این بخش کارشناسی شده باشد.

وی به کمیت گرایی نهادهای حاکمیتی و عدم تناسب تعداد مشترکان و FCP ها در این حوزه اشاره کرد و گفت : «بررسی و مطالعه بازار ایران در حوزه تلفن ثابت نشان می دهد که این حوزه کشش بیشتری نداشته و صدور مجوزهای FCP  باید با مطالعه بیشتری صورت گیرد تا مردم بتوانند با برنامه ریزی خدمات مطلوب را از شرکت های این حوزه دریافت کنند».

وی افزود: ما به عنوان اپراتور برتر در حوزه ثابت باید برای رقابت آمادگی لازم را داشته باشیم و شرایط را برای آن تغییر دهیم.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، تغییر نسل فناوری ثابت و همراه را به عنوان چالش بعدی حوزه فناوری اطلاعات بیان کرد و گفت: تغییر نسل تلفن همراه به خوبی صورت گرفت ، تغییر نسل تلفن ثابت  نیازمند تغییر اساسی و سرمایه گذاری زیاد است.

وی چالش دیگر حوزه ارتباطات ثابت را تحرک پذیری بیش از حد نسل های جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: با توجه به وجود زیرساخت شبکه ی تلفن ثابت برای شبکه تلفن همراه، اگر در جامعه ای که تحرک پذیری صورت می گیرد؛ تغییر رفتار و کاربردها متحول نشود؛ برای اپراتورها سودآور نیست.

مدیرکل روابط عمومی مخابرات ایران، با اشاره به تغییر نگرش در زمینه توسعه گفت : تنها با خرید تکنولوژی نمی توان به توسعه دست یافت بلکه باید تغییر رفتار نیز صورت گیرد.

وی با تاکید بر آموزش و خروج از تفکر و ساختار سنتی برای رسیدن به توسعه گفت: نگرش سنتی به حوزه ارتباطات باید تغییر کند چرا که جریان توسعه ارتباطات در دنیا بسیار سریع است و باید برای این تغییرات کمک کنیم و آماده باشیم تا به توسعه دست یابیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-22 17:11

افزودن دیدگاه جدید