کد مطلب: 

184290
آیت الله جوادی آملی خطاب به وزیر ارتباطات و همراهان:

اگر ابتدا کار فرهنگی نباشد، این شمشیر در دست شما کارایی ندارد

حضرت آیت الله جوادی آملی، گفت: درباره ارتباطات، اول باید بدانیم که ارتباطات فضای حقیقت است نه فضای مجازی؛ در جایی که اندیشه نباشد فضای مجازی است.
اگر ابتدا کار فرهنگی نباشد، این شمشیر در دست شما کارایی ندارد

به گزارش خبرنگار سیتنا، حضرت آیت الله جوادی آملی عصر دوشنبه در دیدار با محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: درباره ارتباطات، اول باید بدانیم که ارتباطات فضای حقیقت است نه فضای مجازی؛ در جایی که اندیشه نباشد فضای مجازی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: برای فضای حقیقی باید کار حقیقی کرد و باید توجه داشت که برای فضای حقیقی، کار مجازی اثر و نتیجه ای ندارد؛ برای انجام این کار اندیشه و علم ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در صدر اسلام فردی به نام عمرو بن معد یکرب معروف به یل میدان بود و شمشیر او که سمسامه نام داشت به تیزی و برندگی شهرت داشت و به هر کس می خورد دیگر زنده نمی‏ماند.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد: خلیفه دوم به عمرو نامه نوشت که من تعریف شمشیرت را شنیده ام و آن را برای من بفرست؛ خلیفه دوم پس از آزمون و تجربه شمشیر متوجه شد که سمسامه آن برندگی که از آن تعریف می کنند را ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: خلیفه دوم برای عمرو نامه نوشت که این شمشیر برندگی و تیزی معروف را ندارد؛ عمرو در جواب نوشت که آن چه در دست شماست شمشیر است نه بازو؛ امروز نیز آن چه که در دست شماست همان شمشیر و آن چه که در قم است، حکم بازو دارد.

وی با تأکید بر پرداختن واقعیات گفت: اگر می خواهید که جوانان ما فاسد نشوند باید آنها را تغذیه کرد؛ جامعه و مردم فکر برهانی می‏پذیرند و با افسانه و سرگرمی و قصه جواب نمی دهد؛ در درجه اول فکر مهم است و بعد اینترنت در درجه دوم قرار دارد، همانطور که اول بازو مهم است بعد شمشیر.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: به همین دلیل است که اگر ابتدا کار فرهنگی نباشد، این شمشیر در دست شما کارایی نداشته و اگر زیان بار نباشد، سودمند نخواهد بود.

وی درباره برجام اظهار داشت: قدرت دولت و ملت در سایه هماهنگی و رهبری رهبر معظم انقلاب، به جای خوبی رسیده است اما باید مراقب باشیم که این انرژی در یک‏جا ذخیره نشود؛ این کشور قبل از انقلاب یک پرچم سه رنگ داشت که عرضه حفظ کردن خودش را نداشت، چه رسد به دین.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: این پرچم سه رنگ برای ما خیلی مقدس است و معتقدیم که اگر کسی برای این پرچم کشته شود، شهید است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که فرزندانمان را به جبهه می فرستادیم، آن ها را از زیر قرآن کریم و پرچم های یا علی(ع)، یا زهرا(س) و یا حسین(ع) رد می کردیم؛ این پرچم های اهل بیت(ع) هم خودشان و هم کشور را حفظ می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: در کودتای ننگین 28 مرداد، شعار رسمی مرگ بر شاه در 4 ساعت به جاوید شاه تبدیل شده بود؛ در جنگ جهانی سوم که در این 8 ساله بر ایران تحمیل شد، بخش قابل توجهی از کشورها علیه ما بودند؛ اما آنچه ما را پیروز کرد قدرت ایمان و عقیده بود.

وی اظهار داشت: همانطور که در رزمایش های امروز شاهد هستیم که رمزهای عملیات با نام ائمه(ع) است، پیروزی در جنگ جهانی سوم نیز با اعتقاد به اهل بیت(ع) بود؛ این قدرت متعلق به ملت است و هیچ قدرت نظامی و غیر نظامی نباید آن را غصب کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: اگر آقای ظریف در مقابل آن کشورهای مستکبر ایستادگی می کند، به پشتوانه این قدرت است. مردم، این کشور را حفظ کرده اند این کشور همه چیز اعم از نیروی انسانی و خدادادی دارد؛  ما علف، کود و سم را دیگر لازم نیست از خارج وارد کنیم، این که دیگر انرژی هسته ای نیست؛ عده ای زمین ها را استعمار می کنند و اجازه هیچ کاری را نمی دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: به آقای رحمانی فضلی هم عرض کردم که برخی به بیماری های خطرناک و آبروبر می میرند و کسانی که متهم به اختلاس و بدرفتاری با نظام هستند بی آبرو می شوند و مرگ شان سیاه، سبک و وبا گونه است.

وی از اختلاس ها انتقاد کرد و گفت: ما همسایه دیوار به دیوار دریا هستیم، چرا باید علف را از خارج بیاوریم؛ چرا کم کاری و بهانه تراشی می کنید؛ گرانی لبنیات چه دلیلی دارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) از خداوند متعال خواست تا بین نان مملکت و خود مملکت فاصله نیندازد؛ کشوری که نان نداشته باشد و اقتصاد مقاومتی آن ضعیف باشد، اهل نماز و روزه نیست؛ سعی کنیم که تلاش و کوشش با عرضه داشته باشیم تا مملکت ولی عصر(عج) را از هر نظر تأمین کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-02 01:09

افزودن دیدگاه جدید