کد مطلب: 

184224
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، خبر داد:

رشد دو و نیم برابری فاوا از اقتصاد ملی در طول برنامه ششم توسعه

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: انتظار رشد حداقل دو و نیم برابری فاوا از اقتصاد ملی در طول برنامه ششم توسعه اقتصادی را با رشد کسب و کارهای نوپا همراه با توسعه زیر ساخت های ICT در کشور داریم.
رشد دو و نیم برابری فاوا از اقتصاد ملی در طول برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرنگار سیتنا،  مهندس نصر الله جهانگرد در مراسم افتتاح مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا اظهار داشت: میزان توسعه محتوا ، خدمات و کاربران هر یک از خدمات در سالهای اخیر سالانه بیش از دو برابر رشد را تجربه کرده است.

وی گفت: با اتحاد و همدلی که فعالان بخش فاوای کشور داشته اند می توانیم توسعه هرچه بیشتر این بخش را رقم زده و  باعث رشد و سربلندی کشور شویم.

وی با تاکید بر تاثیرات  مستقیم و غیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه مشاغل کشور، گفت: در جهان به طور متوسط 13 هزار نوع شغل وجود دارد که این رقم در ایران تنها سه هزار نوع شغل بوده که ما امیدواریم با توسعه بخش فاوا به ارتقا انواع شغل های موجود در کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: با ارتقا زیر ساخت های ارتباطی ، اطلاعاتی و رگولاتوری و همچنین تکمیل زنجیره تجاری سازی کسب و کار های نو پا می توان تاثیر ICT  را در رونق کسب و کار ها و ایجاد مشاغل جدید سبب شد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا را در راستای اهداف سازمان در  حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: پاسخگویی به نیاز اعضای زنجیره ارزش اکوسیستم استارت آپ ها ی فاوا و الگو قرار دادن آن به عنوان مدلی کاربردی و قابل الگو برداری را از طریق یک مدل توسعه پذیر و تکرار پذیر دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد این مرکز همگرایی و هاهنگی برنامه اصل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه همزمان شبکه ملی اطلاعات با توسعه خدمات و محتوا و نرم افزار را تضمین می کند.

جهانگرد با بیان این که از ابتدای دولت یازدهم میزان سهم ترافیک داخل از ده درصد به 40 درصد رسیده است گفت:  ایجاد کسب و کارهایی که در حوزه خدمات و محتوا یا ظرفیت های بومی در خدمت تقاضای داخلی کشور ایجاد و توسعه یافته اند که در راستای  عینیت بخشیدن به سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی گفت: مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا برای همزایی و هماهنگی زنجیره نوآوری های فناوری اطلاعات ایجاد شده است تا زیست بوم فعالین و ذی نفعان کسب و کارهای نوپا ی ICT و کاربرد فاوا در همه عرصه های کشور را ارتقای کمی و کیفی دهد.

وی تاکید کرد: ایجاد ارتباطات پایدار و مستحکم بین ذی نفعان حاصل فعالیت های مرکز خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به ارتقا  حداقل سه برابری پهنای باند بین الملل و ارتقا  پهنای باند داخلی به 4 هزار گیگابایت بر ثانیه تا پایان سال گفت: با فراهم نمودن زیر ساخت های اطلاعاتی و مرکز داده ارزان توانستیم  خدمات میزبانی داده رایگان برای کسب و کار های نوپا فراهم سازیم.

جهانگرد تغییر راهبردی مدل کسب و کار مراکز داده به نفع ایجاد کنندگان ترافیک را از جمله اقدامات مثبت در حمایت از استارت آپ ها دانست و افزود: وزارت ارتباطات در دولت یازدهم با هدف حمایت از دانش آموختگان و فعالان بخش خصوصی فعال در این حوزه در یک مدل رقابتی و سالم منابع در اختیار خود را بر حسب تقاضای شرکت ها وبرای توسعه بازار در اختیار این بخش قرار داد.

وی تاکید کرد: روند رشد کسب و کار های نو پا به گونه ای است که در سال جاری شاهد  رشد دو برابری استارت آپ ها بوده ایم که با حمایت بیشتر می توان امید داشت فهرست کسب و کار های کوچک  گسترده ومتنوع تر  شود.

جهانگرد در پایان خاطر نشان کرد: به دنبال پاسخگویی به نیاز اعضای زنجیره‌ی ارزش زیست بوم کسب و کار های نوپای فاوا  در کشور هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-31 19:02

افزودن دیدگاه جدید