کد مطلب: 

184095

ظرفیت شبکه دیتای کشور دو برابر می شود

پروژه تجمیع یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه زیرساخت ارتباطی کشور در لایه دیتاست که امکان روزآمدی، نوسازی و افزایش ظرفیت شبکه دیتای کشور را فراهم ساخته‌ است.
ظرفیت شبکه دیتای کشور دو برابر می شود

به گزارش سیتنا، مهندس «محمد گودرزی » سرپرست اداره‌کل طرح و توسعه شبکه دیتا و سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت، افزود: با اجرای پروژه تجمیع، ظرفیت Back Bone شبکه دیتای کشور به‌میزان دو برابر می شود و لایه هسته شبکه دیتا به‌طور کامل، 100 درصد تغییر یافت، بدون این‌که کوچک‌ترین اختلالی در شبکه اینترنتی کشور، ایجاد شود.

گودرزی تصریح کرد: افزایش ظرفیت ارتباطات 31 مرکز واسط لایه‌های دسترسی و هسته و نوسازی بخشی از تجهیزات لایه‌های Edge و Core و Gateway شبکه از مهم‌ترین دستاوردهای این پروژه است.

سرپرست اداره‌کل طرح و توسعه شبکه دیتا و سوئیچ در ادامه گفت: اصلاح هم‌بندی شبکه با هدف رفع گلوگاه‌ها و تبدیل آن به یک شبکه مهندسی و سلسله مراتبی با هدف افزایش پارامترهای کیفی و دسترس‌پذیری در لایه لبه شبکه زیرساخت، از دیگر دستاوردهای این پروژه است که با تلاش بی وقفه و پیگیر کارشناسان داخـلی طی شش ماه گذشته و با صرف حدود 2000 نفر/ روز، کار متخصصین داخلی، اجرایی شده‌است.

گودرزی افزود: با اجرای این پروژه که در همه 31 استان کشور و بر اساس نیازمندی و ظرفیت‌های اجرائی استان‌ها، پیاده‌سازی شده‌ است، علاوه‌ بر بهینه‌سازی مسیریابی شبکه دیتا، امکان ارائه سرویس‌های جدید در این شبکه و جذب حداکثری پهنای‌باند اینترنت در شبکه زیرساخت کشور فراهم شده‌است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-26 01:31

افزودن دیدگاه جدید