کد مطلب: 

183845

کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی توسط طوطی سخنگو!

با تلاش ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان فارس فردی که با ایجاد آگهی جعلی مبنی بر فروش طوطی سخنگو، اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کرد، دستگیر شد.
کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی توسط طوطی سخنگو!

به گزارش سیتنا، رئیس پلیس "فتا" استان فارس در تشریح این خبر گفت: در طول چند روز گذشته تعدادی از همشهریان به پلیس "فتا" استان مراجعه و بیان کرد؛ در سایت های تبلیغاتی با یک آگهی مواجه شدند که در آن از فروش طوطی سخنگو با قیمت ارزان خبر داده بود.

سرهنگ "سیدموسی حسینی" ادامه داد: پس از تماس افراد با فروشنده، وی درخواست واریز نصف مبلغ واقعی از خریداران را می کرده که با توجه به ارزانی مبلغ اعلامی و تطمیع خریداران، تعداد 14 نفر به خواسته وی تن داده و مبلغ را به حساب متهم واریز می کنند. وی افزود: متهم پس از دریافت مبالغ واریزی دیگر به تلفن های مشتریان مالباخته پاسخ نداده و شماره آن ها را به بلک لیست گوشی خود انتقال می داده.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس اظهار کرد: مالباختگان پس از تشکیل پرونده و ارایه دستور قضایی به این پلیس مراجعه کردند که با توجه به افزایش تعداد شاکیان پرونده بلافاصله تیمی از متخصصان تشکیل و پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که متهم ظرف 24 ساعت شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد.

سرهنگ "حسینی" بیان کرد: متهم در ابتدا نسبت به بزه انتسابی ابراز بی اطلاعی کرد که پس از دیدن مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و بیان داشت در حال پرسه زدن در سایت های فروش کالا و کاربر محور بودم که ناگهان فکری ذهنم را مشغول کرد به طوری که تمام شب را در حال برنامه ریزی و نحوه پیاده کردن آن بودم و در نهایت تصمیم گرفتم با تلفن و حساب جعلی آگهی را در چندین سایت فروش اجناس و کالا درج کنم.

وی از شهروندان درخواست کرد؛ در خرید های خود از سایت های کاربرمحور فروش اجناس دقت کنند و تا رویت نکردن کامل کالای مورد نظر از واریز پول به حساب فروشنده جدا خودداری نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-18 11:45

افزودن دیدگاه جدید