کد مطلب: 

183833

برخی کاربران ایرانی بدون فیلترشکن به یوتیوب دسترسی یافتند!

بر اساس گزارش‌ها اندکی پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران، دسترسی شماری از کاربران به سایت یوتیوب که در ایران فیلتر است، ممکن شده است. احتمال می‌رود که این امر به دلیل اشکال فنی در سیستم فیلترینگ باشد.
برخی کاربران ایرانی بدون فیلترشکن به یوتیوب دسترسی یافتند!

بنا بر گزارش های دریافتی سیتنا، شامگاه شنبه (۲۶ دی/ ۱۶ ژانویه) برخی از کاربران در ایران بدون استفاده از فیلترشکن به سایت یوتیوب دسترسی پیدا کردند.

این سایت که با استفاده از آن می‌توان ویدئوهای مختلف را به اشتراک گذاشت در ایران فیلتر است.

محمدرضا فرنقی‌زاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات به خبرگزاری مهر گفته است که این وزارتخانه نقشی در رفع فیلتر یوتیوب نداشته و "برنامه‌ای مبنی بر رفع فیلتر از این سایت را در دستور کار ندارد".

مسئول روابط عمومی شرکت ارتباطات "زیرساخت" نیز در گفتگو با این خبرگزاری اظهار داشته که این شرکت برای رفع فیلتر کردن سایت‌ها باید از مراجع بالاتر نامه دریافت کند "و برای رفع فیلتر یوتیوب تاکنون نامه‌ای دریافت نکرده است".

بسیاری از کاربران ایرانی دسترسی بدون فیلترشکن به سایت یوتیوب را به اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها علیه ایران نسبت داده‌اند.

با این همه احتمال می‌رود که رفع فیلتر شدن یوتیوب و دسترسی برخی کاربران به این سایت، به دلیل مشکلات فنی رخ داده در سیستم فیلترینگ باشد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد باز شدن سایت یوتیوب بدون استفاده از فیلترشکن، به طور موقت در برخی سرویس‌دهنده‌های اینترنتی در ایران منتشر شده بود.

وزیر ارتباطات ایران زمستان پارسال اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای برداشتن فیلتر سایت‌هایی نظیر یوتیوب و فیس‌بوک در دستور کار قرار ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-18 00:17

دیدگاه‌ها

تصویر محمد
بله درسته من خودم امروز صبح دوشنبه 28 دی 94 بعد از پیامی که از طریق تلگرام دریافت کردم متوجه شدم youtube فیلتر نیست حدودا بعد ازیک ساعتی استفاده کردن دوباره فیلتر شد ...
ارسال شده توسط محمد در 28 دى 94 - 11:32

افزودن دیدگاه جدید