کد مطلب: 

183129

رونق بازاریابی اینترنتی با اجرای پروژه جویشگر بومی

مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو، با تاکید بر اینکه اجرای پروژه جویشگر بومی، تحول عظیمی را در حوزه تجارت الکترونیک داخلی و رونق بازاریابی اینترنتی ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: در دنیای تجارت الکترونیک، مدیران و صاحبان صنایع، جستجوگرها را به عنوان یک استراتژی تکاملی و یا حتی نوعی استراتژی توسعه محصول و در پی آن توسعه بازار می دانند.
رونق بازاریابی اینترنتی با اجرای پروژه جویشگر بومی

به گزارش خبرنگار سیتنا، علی محمد زارع بیدکی با بیان اینکه ۹۷ درصد درآمد گوگل از طریق «پرداخت کلیکی» انجام می شود، گفت: ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی یافتن وب سایت می دانند.

وی با تاکید براینکه اجرای پروژه جویشگر بومی، تحول عظیمی را در حوزه تجارت الکترونیک داخلی و رونق بازاریابی اینترنتی ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: در دنیای تجارت الکترونیک، مدیران و صاحبان صنایع، جستجوگرها را به عنوان یک استراتژی تکاملی و یا حتی نوعی استراتژی توسعه محصول و در پی آن توسعه بازار می دانند.

وی ادامه داد: این امر نشان می دهد که نگرشی که به یک موتور جستجو وجود دارد، نگرشی تجاری و اقتصادی است و در این راستا جویشگر بومی «پارسی جو» به عنوان یکی از موتورهای جستجوگر کشور قصد دارد باعث تحول در حوزه تجارت الکترونیک و رونق بازاریابی اینترنتی در ایران شود.

زارع بیدکی تصریح کرد: بر اساس بررس های انجام شده ۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت، متعلق به موتورهای جستجوگر است و در واقع این جویشگرها هستند که مشتریان را به صاحبان مشاغل معرفی می کنند و از همین رو شرکت های خدماتی و تجاری همواره تلاش می کنند در موتورهای جستجوگر جایگاه بهتری داشته باشند.

وی در تشریح این موضوع به آمار جهانی اشاره کرد و افزود: براساس گزارش موسسه «اس‌آرآی اینترنشنال» هم اکنون ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها عنوان می کنند، این درحالی است که ۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می‌کنند و ۴۶ درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است؛ این آمار نشان می دهد موتورهای جستجوگر فصل جدیدی را در بازاریابی به وجود آورده اند.

مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو، ادامه داد: موتورهای جستجو برای شرکتهای تجاری و خدماتی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که هدفمندترین بازدیدکنندگان را به سایت می فرستند و از همین رو شرکتهای تجاری، سعی می کنند با پرداخت هزینه، در معرض دید کاربران باشند.

وی گفت: فرهنگ سازی در استفاده از موتورهای جستجوگر بومی باعث خواهد شد که صاحبان صنایع داخلی در معرض دید مشتریان باشند.

وی در همین حال گفت: در حال حاضر بیشتر فارسی زبانان از گوگل برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند اما این فرایند باید تغییر کند تا هموطنان بتوانند از جویشگرهای بومی استفاده کنند.

وی، ارتقای کیفیت و ارائه سرویس های مورد نیاز را مهمترین برنامه جویشگرهای بومی دانست و افزود: جویشگرهای بومی باید با ارائه سرویس های مناسب زمینه افزایش بهره مندی کاربران ایرانی را فراهم کنند.

بیدکی بر لزوم بهره گیری از شیوه های مناسب به منظور ترغیب مردم برای استفاده بیشتر از جویشگر بومی تاکید کرد و گفت: این موضوع نیاز به اقدامات مناسب و حرفه ای دارد تا مردم به تدریج به سمت اینگونه جویشگرها سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی برای استفاده از جویشگرهای بومی نیازمند ارائه سرویس های مناسب است، ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم در مدت کوتاهی این موضوع محقق شود؛ تحقق این مسئله به مرور زمان و به تدریج صورت می گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-27 20:21

افزودن دیدگاه جدید