کد مطلب: 

183054

میزبانی پارک فناوری پردیس از میهمانان جایزه مصطفی (ص)

گروهی از دانشمندان و میهمانان خارجی جایزه مصطفی (ص)، در سومین روز حضور خود در ایران، از پارک فناوری پردیس و شرکت های فعال در حوزه بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی واقع در این پارک بازدید کردند.
میزبانی پارک فناوری پردیس از میهمانان جایزه مصطفی (ص)

به گزارش سیتنا به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی (ص)، جمعی از دانشمندان و میهمانان جایزه مصطفی(ص) ظهر -پنجشنبه سوم دی ماه- از پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

تعدادی از این دانشمندان پس از بازدید از شرکت آریوژن زیست دارو برای بازدید از پارک فناوری پردیس در این بخش حضور یافتند. پروفسور منظور سومورو از پاکستان و استاد دانشگاه فرانسه، امتنان قریشی از پاکستان، فیضان از هند، مصطفی السید استاد دانشگاه آمریکا از مصر و عبدالله دار استاد دانشگاه کانادا از عمان در این بازدید شرکت کردند.

همچنین عمر یاغی برگزیده جایزه مصطفی(ص) و استاد دانشگاه برکلی آمریکا، شیخ ریاض الدین از پاکستان، کوکو از نیجریه، ساغر تقرید از اردن، ادریس از مالزی و جرج چی یانگ استاد دانشگاه آمریکا از تایوان نیز از جمله میهمانان بازدیدکننده از پارک فناوری پردیس بودند که در نشستی با رییس پارک فناوری پردیس نیز حضور یافتند.

در ابتدای این بازدید مهندس امین رضا خالقیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل پارک فناوری پردیس میهمانان را برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای این پارک همراهی کرد. در این نمایشگاه دستاوردهایی همچون خدمات سلول درمانی سیناسل، راه های تشخیص مولکولی، دستاوردهای شرکت پرگاسیران، سیناکاوش الکترونیک، دستگاه فن آموز و دستگاه یادگیری کاربرد فناوری برای کودکان در معرض نمایش قرار دارد.

پس از این بازدید میهمانان در نشستی با حضور مهندس مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) شرکت کردند. خالقیان در ابتدا به بیان توضیحاتی درباره تاریخچه پارک فناوری پردیس پرداخت و درباره جایگاه ایران در حوزه علمی و مقالات آی.اس.آی، تکنولوژی پارک های علم و فناوری در ایران و رتبه کشورمان در حوزه های مختلف فناوری نظیر بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی پرداخت. پس از آن تصاویر معرفی پارک فناوری پردیس و معرفی محصولات این پارک پخش شد که دانشمندان حاضر پیرامون آن به پرسش و پاسخ پرداختند.

در ادامه میهمانان جایزه مصطفی(ص) از شرکت های بیوتکنولوژی نظیر پویش دارو و نانوتکنولوژی نظیر آراپژوهش بازدید کردند.

عکس یادگاری دانشمندان جایزه مصطفی(ص) با میزبانان خود در پارک فناوری پردیس پایان بخش این بازدید نیم روزه بود. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-25 01:49

افزودن دیدگاه جدید